نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:22

مسئولان در تحقق شعار سال از رفتارهای نمایشی و ظاهری بپرهیزند

بیله‌سوار-امام جمعه شهررستان بیله‌سوار گفت: مسئولان در تخقق شعار سال از رفتارهای نمایشی و ظاهری بپرهیزند و نسبت به عملیاتی نمودن واقعی فعالیت ها اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار کارگزاران و مسئولان کشوری با مقام معظم رهبری اظهار کرد: توجه به معنویات، قدر دانستن خدمت به مردم و توجه جدی به تحقق شعار سال ۱۴۰۲ از جمله مواردی بود که رهبر معظم توصیه کرد و باید مسئولان در تحقق شعار سال از رفتارهای نمایشی و ظاهری بپرهیزند و نسبت به عملیاتی نمودن واقعی فعالیت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: همه مسئولان باید هر هفته بیانات رهبر را بازخوانی کنند و کلیدواژه‌های حکیمانه «معظم له» را در محل دفتر کارشان نصب نمایند تا شاهد برخی نابسامانی‌های ناشی از ضعف مدیریتی در کشور نباشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه گفت: از دولت حضرت آیت الله رئیسی انتظار داریم متفاوت‌تر از دولت‌های گذشته، به صورت عملی و عملیاتی بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند و با تشکیل قرارگاه مهار تورم و رشد تولید در دولت، در تحقق شعار سال، نقش کلیدی ایفا کنند.

لزوم بستن گلوگاه‌های فسادزا در کشور

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به لزوم بستن گلوگاه‌های فسادزا در کشور و نقش آن در تحقق شعار سال تاکید کرد: یکی از مصادیق و محورهای اصلی فساد در کشور مسئولین فاسد هستند که از طریق رانت و با استفاده از سرمایه پولی خود، صندلی‌های مدیریتی را تصاحب کرده و آن را در راستای منافع شخصی خود، به بنگاه اقتصادی تبدیل می‌نمایند و این امر، بزرگترین آسیب و مانع در تحقق شعار سال می‌باشد که باید توجه جدی در این خصوص از طریق نهادهای نظارتی و امنیتی صورت پذیرد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات جهانی و افول کشورهای استکباری غربی همچون آمریکا جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی، حمله بی رحمانه اسرائیل در ماه مبارک رمضان به مردم مظلوم غزه و بیت المقدس را محکوم نموده و خطاب به کشور آذربایجان گفت: شما در کشوری سفارتخانه افتتاح کرده‌اید که بر سر برادران و خواهران دینی انواع و اقسام موشک‌ها ریخته می‌شود و کودکان مظلوم و پدرها و مادرهایشان با زبان روزه به شهادت می رسند، شما هم در این جنایت شریک هستید.

امام جمعه بیله‌سوار گفت: توصیه برادرانه ما به شما این است که بروید تاریخ معاصر کشورهایی که به پشتوانه آمریکا و اسرائیل رفتار قلدرمعابانه از خود به نمایش گذاشتند را مطالعه کنید تا پیش از پیش به سرنوشت آن کشورها دچار نشوید و مردم کشورتان را در بحران و گرفتاری قرار ندهید.

حجت الاسلام عزیزی همچنین ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، بسیاری از مسائل و مشکلات دنیوی را ریشه در غفلت انسان از اسباب معنوی و روی آوردن آن به اسباب مادی و ظاهری دانست و تصریح کرد: انسان باید در تمام مراحل زندگی دنیوی، خود را به درگاه ربوبیت الهی متصل نماید تا به سعادت دنیوی و اخروی نائل شود که توحید همانا بزرگترین اسباب معنوی است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر افزود: شب قدر اوج معنویت و عبادت در ماه مبارک رمضان است. شبی که قرآن، کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه از مردم و مسئولین دعوت کرد در شب‌های قدر با حضور خود در مساجد و منابر سطح شهرستان، به احیا و شب زنده داری به عبادت مشغول شوند و از ثواب و برکات آن در طول سال بهره مند گردند و نیز احسان‌ها و سفره‌های نذری افطاری خود را به این شب‌ها موکول کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133596

مهمترین اخبار ایران و جهان: