نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 08:40

آخرین وضعیت مرکز دفع پسماند «آرادکوه»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل شیرآبه و تبدیل پساب «آرادکوه» گفت: در کنار تمام اقدامات، تاکید بر مسئله تفکیک پسماند از مبدا است که یک راهکار اصولی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اقدامات انجام شده برای  مرکز دفع پسماند آرادکوه اظهار کرد: شهرداری درباره موضوع آرادکوه پای کار است و به‌صورت پیوسته اقدامات مناسب را انجام می‌دهد. از جمله مهم‌ترین اقدامات کنترل شیرآبه است و پساب موجود در آن منطقه به پساب با کیفیت برای کشاورزی تبدیل می‌شود.

وی گفت: تصفیه‌خانه‌ها نیز گسترش یافته است، اما بخش مهم دیگر این است که آن پساب به (Refuse Derived Fuel) یا سوخت مورد نیاز کارخانه‌های سیمان تبدیل شود و سوخت مورد نیاز صنایع سیمان به کارخانه‌های سیمان استان تهران برسد که این مسئله بسیار مهم و جدی است و در دستورکار کمیته پسماند و کارگروه پسماند قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: یک موضوع بسیار مهم و قابل توجه در شهرداری، جابه‌جایی پسماند از منطقه آرادکوه است که البته شهرداری در این زمینه اقدامات مناسبی انجام می‌دهد. شهرداری مشاورانی را به کار گرفته است و در زمینه تبدیل پسماند به ارزش افزوده در تلاش هستند.

سلاجقه در پایان درباره جابه‌جایی پسماند تصریح کرد: جابه‌جایی پسماند یک موضوع اساسی است تا بتوان چند نقطه مختلف جغرافیایی در تهران و در فاصله با شهر را جانمایی سپس پسماند را به این مناطق منتقل کنند. در این زمینه مکاتباتی نیز با سازمان محیط زیست توسط شهرداری انجام شده است، اما تاکید ما بر مسئله مهم تفکیک در مبدا است که یک اقدام اصولی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294596

مهمترین اخبار ایران و جهان: