نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 21:58

سیل گرمی تأسیسات زیربنایی بخش کشاورزی را مختل کرد

گرمی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیل روی داده در شهرستان گرمی و انگوت بخش قابل توجهی از تأسیسات زیربنایی حوزه کشاورزی شمال استان اردبیل را از بین برد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده عصر یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان گرمی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: حوادث غیرمترقبه بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت وارده کرده که بخش عمده خسارت مربوط به خشکسالی است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به زیر بخش‌های زراعت، باغ، دام، طیور، تأسیسات دامی، ابنیه و تأسیسات زیربنایی خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه حوادث غیرمترقبه شامل خشکسالی، سرمادزدگی و یخبندان، سیل و تگرک، باد و طوفان، گرد و غبار و آتش سوزی خسارت هنگفتی در سال زراعی جاری به زیر بخش‌های کشاورزی وارد کرده است، گفت: بیشترین میزان خسارت وارده مربوط به خشکسالی بوده و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

تقی زاده میزان خسارت وارده از قبل خشکسالی به زراعت استان را هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بالاترین میزان خسارت در شهرستان بیله سوار به میزان چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی خسارت سرمازدگی و یخبندان در سطح استان را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: شهرستان مشگین شهر با خسارت سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بالاترین میزان خسارت وارده را به خود اختصاص داده است.

تقی زاده خسارت‌های وارده از طریق باد و طوفان، سیل و تگرک، آتش سوزی و گرد و غبار را در اولویت‌های بعدی خواند و اضافه کرد: در سال جاری ۳۱ مورد سیل در استان به وقوع پیوسته که در شهرستان‌های گرمی، انگوت، مشگین شهر و کوثر بیشترین خسارت را برجای گذاشت.

وی میزان خسارت سیل وارده به شهرستان‌های گرمی و انگوت را حدود ۲۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: متأسفانه در این سیل علاوه بر خسارت بر تأسیسات زیربنایی بخش کشاورزی، عده‌ای از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به مکاتبات سازمانی میزان خسارت به مقامات بالادستی، در پایان از وزیر کشور خواست که برای کمک به کشاورزان خسارت دیده از بلایای طبیعی کمک بلاعوض و پرداخت وام‌های ارزان قیمت، امهال وام‌های کشاورزی و تسریع در پرداخت خسارت بیمه شدگان را در دستور کار قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293708

مهمترین اخبار ایران و جهان: