نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 11:56

تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور بررسی برنامه هفتم را تمام کنیم

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: تلاش ما آن است که در نهایت تا اواخر شهریور ماه گزارش بررسی‌های خود درباره برنامه هفتم توسعه را به شورای نگهبان ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه امروز (دوشنبه ۵ تیر ماه) در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری، گفت: برنامه هفتم توسعه بعد از کش و قوس‌های فراوان به مجلس ارائه شد و برنامه توسعه ریل‌گذاری برای ۵ سال آینده کشور است. قطعاً یک برنامه خوب و مبتنی بر آمار و ارقام دقیق می‌تواند منجر به افزایش شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور شود.

وی بیان کرد: از زمان انتشار لایحه برنامه نمایندگان مجلس ۵ روز کاری فرصت دارند که پیشنهادات خود را درباره لایحه ارائه کنند. کمیسیون‌های تخصصی هم ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادات خود را ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه سه هفته فرصت دارند که پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی را بررسی کرده و سپس کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه مورد بررسی و رأی‌گیری قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس رد شود، یا لایحه به دولت یا مجدداً به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بازمی‌گردد.

زنگنه اظهار داشت: تلاش ما آن است که در نهایت تا اواخر شهریور ماه گزارش بررسی‌های خود درباره برنامه هفتم توسعه را به شورای نگهبان ارائه دهیم و تا قبل از تنظیم و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس به اتمام برسد.

در حال تکمیل…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310252

مهمترین اخبار ایران و جهان: