نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:03

سرمازدگی و تگرگ؛ بلای جان باغ‌های شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از برداشت آلبالو و گیلاس از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه سرمازدگی و تگرگ تولید محصول آلبالو را در شاهرود کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حمید آقابیگی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت آلبالو و گیلاس از حدود یک هزار و ۵۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول از اواسط خردادماه آغاز شده است و تا پایان تیرماه با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن منطقه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به میزان بارور بودن این باغات گفت: بیش از ۷۸۰ هکتار از این باغات بارور است.

آقابیگی به میزان عملکرد در واحد سطح محصول گیلاس اشاره کرد و گفت: عملکرد متوسط عملکرد محصول در باغات گیلاس ۲/۹ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه عملکرد متوسط عملکرد محصول در باغات آلبالو ۸/۸ در هکتار افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار و ۳۳ تن محصول گیلاس و سه هزار و ۹۷۰ تن محصول آلبالو از باغات بارور شاهرود تولید و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: با توجه به سرمازدگی و خسارت تگرگ در سال جاری میزان تولید محصولات آلبالو و گیلاس در این شهرستان حدود ۱۵ درصد کاهش عملکرد داشته است که مدیریت تغذیه بهتر (تقویت باغات) توسط بهره‌برداران را می‌طلبد.

آقابیگی درباره ارقام کشت شده محصول آلبالو و گیلاس در باغات شهرستان شاهرود افزود: بهترین ارقام کشت شده گیلاس شامل تک‌دانه مشهد، سیاه مشهد، بینگ، SK و صوتی و بهترین ارقام آلبالوی کشت شده در این شهرستان مجاری، بوترمو، سیگانی و محلی است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307752

مهمترین اخبار ایران و جهان: