نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 11:50

مغایرت عملیات فنس‌ کشی پروژه پتروشیمی میانکاله با ضوابط محیط‌‌زیستی

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ادامه عملیات فنس کشی پروژه پتروشیمی امیرآباد میانکاله مصداق شروع عملیات اجرایی پروژه و مغایر با ضوابط محیط‌ زیستی است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، ایرج حشمتی معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، اظهار کرد: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر شروع فعالیت‌های اجرایی پروژه پتروشیمی امیرآباد میانکاله از سوی مجری این طرح، در تماس تلفنی با مدیرکل محیط‌زیست استان مازندران، صحت و سقم این گزارش‌ها را جویا شدم.

وی افزود: بر این اساس مشخص گردید، فنس کشی ناتمام این پروژه شروع شده و ادامه دارد. این در حالی است که پروژه پتروشیمی امیرآباد میانکاله فاقد مجوز ارزیابی زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط‌زیست است و بر اساس آخرین مکاتبات دستگاه قضائی، زمین مورد نظر هم می‌بایست مسترد گردد.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: اگرچه بر اساس گزارش‌های استان، مجموعه فعالیت‌های مجری پروژه صرفاً محدود به ادامه عملیات فنس کشی محل پروژه می‌باشد لیکن مستند به بند غ ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه، همین مقدار از فعالیت هم مصداق شروع عملیات اجرایی پروژه و مغایر با ضوابط محیط‌زیستی است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302352

مهمترین اخبار ایران و جهان: