نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 14:57

حضور رئیس جمهور در دشتستان مطالبه بحق مردم شهرستان است

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: مطالبه بحق مردم شهرستان حضور رئیس جمهور به دشتستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حوزه امنیت دستاوردهای بزرگی داشته است.

وی با بیان اینکه سازش امنیت سوز و مقاومت امنیت ساز است اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه سنگین‌ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را با صلابت درهم شکست.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف همه انقلاب‌ها مبتنی بر رأفت و دعوت بوده است ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جان‌فشانی شهدا است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عین مبارزه مستمر با دولت‌های ظالم و مستکبر از امن‌ترین کشورهای جهان است تصریح کرد: امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه‌های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استوار است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار بدل کرد.

وی افزود: با وجود پشتیبانی همه قدرت‌های جهانی از شاه مردم در خانه خود هم امنیت نداشتند و با وجود توطئه‌گری همه قدرت‌های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران امروز از امن‌ترین کشورهای جهان است.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان امن‌ترین کشور است افزود: همه غائله‌های قومی و مذهبی، کودتاها، ترور و بمب‌گذاری و آشوب‌های طراحی‌شده با حضور مردم شکست خورد.

وی با بیان اینکه الگوی امنیتی ایران، منطقه را از خطر آمریکا و داعش نجات داد ادامه داد: امنیت کم‌نظیر امروز ایران نتیجه حضور مقتدرانه نیروهای انقلاب در کنار مقاومت منطقه است.

مصلح با گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است.

وی با اشاره به عفو پدرانه رهبر انقلاب اظهار داشت: با پایان اغتشاشات و فاصله گرفتن دو ماهه از آن و پس از اطمینان از درس گرفتن و ابراز ندامت خاطیان، زمان «ابراز محبت و دستگیری با صدور فرمان عفو» برخی محکومین مستعد عفو و دستگیری رسید.

مصلح بیان کرد: ایام بین عید میلاد امیرالمومنین علیه السلام و مبعث پیامبر عدالت و رحمت و تقارن آن با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و پیروزی بزرگ ۲۲ بهمن؛ موعد این اقدام پدرانه و حکیمانه بود.

وی افزود: درباره عفو مربوط به اغتشاشات و فتنه اخیر می‌توان گفت که رهبر حکیمی که در موضع پدری دلسوز، از جرم و خطای فرزند فریب‌خورده خود می‌گذرد تا از به خطر افتادن آتیه و آینده فرزند، به‌خاطر ثبت جرم در محیط فتنه‌گون، جلوگیری کند.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان دشتستان از حیث وسعت بزرگترین و از حیث جمعیت دومین شهرستان استان و از حیث تولید قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود و در سفر قبلی رئیس جمهور محترم، مورد بی مهری قرار گرفت، مطالبه جدی و به حق مردم این است که در این سفر اخیر مورد عنایت و توجه مسؤولین قرار گیرد و شخص رئیس جمهور به شهرستان دشتستان تشریف بیاورند و با حضور خود موجبات خوشحالی و امیدواری مردم را فراهم نمایند.

مصلح تاکید کرد: عدم حضور ایشان به شهرستان ما برای مردم قابل توجیه و پذیرفته نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031552

مهمترین اخبار ایران و جهان: