نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 11:11

کاهش ۴۸ درصدی بارش‌ها در زمستان/۲ درجه دما در اسفند افزایش یافت

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: ۴۸ درصد بارندگی‌ها در زمستان امسال در استان اردبیل کاهش یافته است.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این روند کاهشی در ماه‌های گذشته نیز ادامه داشته و در مجموع در سال زراعی جاری روند کاهشی ۵۵ تا ۶۰ درصدی بارندگی‌ها را شاهدیم.

وی از افزایش دمای هوا در استان سردسیر اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۵ روز اسفند دمای هوا نسبت به سال گذشته دو درجه رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: پیش بینی اولیه هواشناسی نشان می‌دهد که احتمال بارش برف از چهارم فروردین ماه وجود دارد و ما هشدارهای هواشناسی را در موعد مقرر صادر خواهیم کرد.

محمدی تصریح کرد: ما اطلاعات دقیق هواشناسی را به صور هفتگی در ایام تعطیلات نوروزی در اختیار ستاد خدمات سفر انجام می‌دهیم تا اطلاع رسانی به موقع انجام شده و پیش بینی‌ها و پیشگیری‌ها نیز به موقع انجام شود.

وی گفت: در ۱۵ روز منتهی به سال ۱۴۰۲ عمده پدیده جوی وزش تندباد در اکثر شهرهای استان اردبیل است که در روزهای آینده نیز وزش بادهای جنوبی همراه با گرد و خاک جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: از اواخر هفته نیز جو ناپایدار همراه با بارش برف و باران فضای استان را متحول خواهد کرد و انتظار می‌رود این وضعیت جوی در هفته آینده نیز کم و بیش ادامه پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076208

مهمترین اخبار ایران و جهان: