نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 12:30

ساخت 21 پروژه عمرانی از محل زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال 21 پروژه عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، حوزه های علمیه، کتابخانه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه به مبلغ 4 میلیارد تومان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ساماندهی بیش از 57 میلیارد تومان زکات در استان زنجان گفت: زکات جمع‌آوری شده در دو بخش امور محرومین و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

وی افزود: 95 درصد زکات جمع‌آوری شده برای محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت صرف می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه 5 درصد از زکات جمع آوری شده نیز برای ساخت پروژه های عام المنفعه هزینه می‌شود، اضافه کرد: امسال 21 پروژه عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، حوزه های علمیه، کتابخانه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه به مبلغ 4 میلیارد تومان ساخته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین موجب زمینه‌سازی بهتر به مددجویان عزیز تحت حمایت را فراهم می کند، تصریح کرد: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل در جامعه این نهاد و رعهایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات خیرین هزینه می‌شود.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 949720

مهمترین اخبار ایران و جهان: