نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:44

نئور بهترین نقطه گردشگری اردبیل است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: منطقه بکر و بی‌نظیر نئور بهترین و مطلوب‌ترین نقطه گردشگری است که با رعایت الزامات زیست محیطی باید شاهد رونق این منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: باید در ابعاد مختلف احیای دریاچه نئور با قابلیت‌های بی‌نظیر طبیعی و پرورش ماهی قزل‌آلا مورد توجه قرار گیرد که مشارکت شیلات، محیط زیست و منابع طبیعی در این بخش بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما تاکنون نتوانستیم از این نعمت الهی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی استفاده کنیم که قرار است سرمایه‌گذار داخلی طرح‌های خوب گردشگری را در این حوزه اجرا کند که با همکاری و مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و مجوزهای صادر شده، می‌توانیم از منابع اقتصادی و درآمدزایی در این بخش بیشتر استفاده کنیم.

استاندار اردبیل ضرورت حل مشکل شهرک تخصصی آب و تأمین منابع آب پایدار به ازای هر هکتار واگذاری را یادآور شد و گفت: مجوز زیست محیطی برای توسعه صنایع غذایی در این بخش باید صادر شده و اصلاحاتی در این شهرک انجام شود.

عاملی به راه‌اندازی شهرک دامپروری در نیر، ضرورت رعایت الزامات قانونی و صدور مجوز زیست محیطی را یادآور شد و افزود: استان اردبیل از استان‌های محروم کشور است و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای با رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی مورد توجه و دقت نظر است که انتظار می‌رود در این بخش نیز همکاری‌های نزدیکی را شاهد باشیم.

وی حل مشکل منطقه حفاظتی انزان و صدور مجوز برای طرح زیربنایی راه آهن اردبیل – پارس‌آباد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کمتر از ۲ هفته ما نیاز به مجوز زیست محیطی داریم تا از ظرفیت ماده ۲۳ برای تأمین اعتبار مورد نیاز استفاده کنیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در سال آینده ۲ میلیارد تومان اعتبار برای استقرار اداره حفاظت محیط زیست اردبیل اختصاص می‌یابد و در کنار آن سعی شده تا سند موزه طبیعی اردبیل در کنار پیام نور صادر شود و مشکل به وجود آمده در این بخش رفع شده و امکان ادامه فعالیت این موزه را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942920

مهمترین اخبار ایران و جهان: