نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 16:07

۲۵ پرونده قضائی در خوزستان به صلح و سازش ختم شد

اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۲ ماه اخیر و در قالب پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» ۲۵ پرونده قضائی در استان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی با اعلام این خبر بیان کرد: ۱۳ پرونده قصاص نفس توسط شورای حل اختلاف و ۱۲ پرونده در همایش صبر در محل زندان سپیدار اهواز به صلح و سازش ختم شدند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مصالحات اجتماعی در خوزستان افزود: این کارگروه متشکل از رئیس توسعه حل اختلاف استان و معاونانش، جمعی از سران طوایف و عشایر، متنفذان و صلح‌یاران به منظور افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضائی شوراهای حل اختلاف استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: این کارگروه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و سند تحول قضائی مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های کیفری منتهی به حکم قصاص و ایجاد صلح میان طرفین دعوا، تشکیل شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، وظیفه دستگاه قضائی را رسیدگی به ابعاد قضائی پرونده‌های وارده دانست و بیان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف نیز تکلیف دارد تا دعاوی قابل مصالحه را به سازش برساند.

وی گفت: تلاش برای سازش در پرونده‌های قصاص از همین رو در دست اقدام است اما در مواردی که قابلیت صلح و سازش وجود ندارد و یا خشم عمومی نسبت به جرم مرتکب شده وجود دارد، احکام باید به صورت قاطع اجرا شود.

به گزارش مهر، طبق اعلام شورای حل اختلاف خوزستان، ۹۰ پرونده قضائی در سال گذشته در استان خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213964

مهمترین اخبار ایران و جهان: