نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 15:45

پیش بینی افزایش شدت وزش باد در سطح خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعدازظهر امروز تا چهارشنبه هفته جاری شاهد افزایش شدت وزش باد در سطح استان و مشهد مقدس خواهیم بود.

آذر رضایی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از بعدازظهر امروز تا چهارشنبه هفته جاری شاهد افزایش شدت وزش باد در سطح استان و مشهد مقدس خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: در برخی ساعات بطور موقت شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: ضمناً طی این مدت با گسترش جریانات ناپایدار جوی در سطح استان بر حجم و گستره بارش‌ها (بویژه طی روز دوشنبه و سه شنبه) افزوده خواهد شد.

رضایی پور ادامه داد: بارشها بشکل رگبار توأم با رعدوبرق در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ خواهد بود که با توجه به رگباری بودن بارشها ایجاد روانآب و آبگرفتگی هم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا را قسمتی ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک و احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش بینی کرد.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گلمکان - چناران با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس بین ۱۸ و ۳۲ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد و بیشترین بارش از شهرستان‎ بجستان با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت و به میزان ۱.۶ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228064

مهمترین اخبار ایران و جهان: