نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 15:18

خودنمایی زمستان در بهار اردبیل/ارتفاع برف به ۴۵ سانتیمتر رسید

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو صدور هشدارهای هواشناسی، با تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته برف بهاری مناطقی از استان اردبیل را سفید پوش کرد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: پیرو صدور هشدارهای هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته برف بهاری مناطقی از استان اردبیل را سفید پوش کرد که بیشترین برف از آلوارس سرعین با ۴۵ سانتیمتر به ثبت رسید.

وی به تداوم بارش باران در اکثر مناطق استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان نیر با ۶۴ میلیمتر و اردبیل با ۵۰ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در ساعات بعدازظهر و عصر امروز ضمن وزش باد خزری و تداوم خنکی هوا، تنها در مناطقی از استان به ویژه در نوار شرقی استان بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه از امشب تا صبح فردا در مناطق مرکزی و جنوبی استان دمای هوا به طور محسوس افت خواهد کرد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها کمینه دما در شهرستان‌های نیر، خلخال، سرعین و دشت اردبیل ۱ تا ۳ درجه زیر صفر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از روز سه شنبه تا اواخر هفته جاری آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و به دلیل وزش بادهای جنوبی دمای هوا نیز به تدریج افزایش می‌یابد به طوری که روزهای پنجشنبه و جمعه هوای نسبتاً گرم در سطح استان حاکم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213820

مهمترین اخبار ایران و جهان: