نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 09:01

بهره برداری از ۳۴ پروژه حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی در دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی از افتتاح ۳۴ پروژه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه، از افتتاح ۳۴ پروژه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در ایام دهه فجر خبر داد.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تا الان تعداد آثاری که به ثبت ملی رسیده اند از ۱۷۴۰ به ۱۷۹۶ مورد افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پرونده داریم تا به ثبت برسانیم و تعداد آثار جهانی نیز به ۵ مورد ارتقاع پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ پروژه عمرانی و زیرساختی مرمتی داریم که بعضی ها آماده بهره برداری است.

صفری همچنین بیان کرد: از بیست و سوم بهمن شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران هستیم و استان آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور دارد و تلاشمان این است که داشته های استانمان مثل صنایع دستی، آیین های سنتی و... را به خوبی در این نمایشگاه که با حضور کشورهای مختلف خواهد بود نشان بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی در پایان اشاره کرد: با دستور استاندار آذربایجان‌غربی و موافقت ضمنی شهرداری ارومیه مقرر شد که دنیای بازی مخروبه به بازارچه صنایع دستی تبدیل شود واستاندار آذربایجان‌غربی قول اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بازسازی دنیای بازی و‌تبدیل به بازارچه را داده‌اند که ایجاد ۱۵۰ غرفه صنایع دستی در این مکان پیش‌بینی شده‌است که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز صنایع دستی شمالغرب کشور خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656564

مهمترین اخبار ایران و جهان: