نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 16:26

ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر تشریح شد

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علی مقواساز رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه) در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های چهل و پنجمین سالگرد دهه مبارک فجر سازمان بسیج مستضعفین، گفت: حضرت امام می فرمایند انقلاب اسلامی از همه انقلاب ها جداست، هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام.

وی افزود: موضوع ستاد دهه فجر در کارگروه سازمان بسیج مستضعفین در سطح کشور دارای برنامه های انبوهی است.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر اظهار کرد: برنامه های دهه فجر در سه محور جهاد تبیین، خدمت رسانی و امیدآفرینی برگزار می‌شود. همچنین؛ این برنامه ها ذیل برنامه‌ها و اعیاد شعبان برگزار می‌شود.

سردار مقواساز بیان کرد: برنامه های دهه فجر در سازمان بسیج نیز به شعار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر یعنی «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» نیز تاکید دارد. برنامه‌هایی که امسال تدارک دیده شده با این شعار اجرا می‌شود که در این رابطه کنگره ۲۴ هزار شهید تهران با کار هنرمندانه‌ای امروز انجام شد؛ برنامه‌ای که قابل تقدیر است.

وی افزود: اعزام بسیجیان اساتید، طلاب و روحانیون به راهیان نور و راهیان پیشرفت در طول دهه فجر، اعزام گروه‌های جهادی بسیج پزشکی به مناطق محروم، برپایی نمایشگاهی از گروه‌های جهادی دانشجویی، انجام رزمایش ارائه خدمات جهادی ۲۰ هزار خدمت توسط بسیج اصناف، برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج با همکاری بسیج هنرمندان، تجلیل از پیرغلامان انقلاب با مشارکت بسیج مداحان، و حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر خادمین شهدا در عطرافشانی قبور شهدا، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب توسط بنیاد روایت فتح، برپایی جشنواره جهادگران فاطمی بسیج مهندسین، برگزاری میز‌های خدمت، نورافشانی در شش هزار نقطه کشور توسط معاونت عملیات بسیج، برگزاری جشنواره علمی شهید چمران در بسیج اساتید، برگزاری همایش شکوه وحدت بسیج عشایری در تهران، آزادسازی زندانیان معسر با کمک بسیج حقوقدانان، برپایی رویداد ملی و سراسری ایران قوی در قالب گذرگاه انقلاب، سلام به آینده، محله نشاط، مسیر روشن، آوای بیداری، اکران فیلم، فصل آگاهی، پرچم افتخار، و اجرای سرود توسط پنج هزار گروه سرود نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی بسیج برای دهه فجر ۱۴۰۲ است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برگزاری مرحله نهایی جشنواره سرود نغمه عشق توسط بسیج دانش‌آموزی، اجرای دومین مرحله استانی جشنواره سرود فجر بسیج با شرکت بالغ بر پنج هزار گروه و برگزاری رویداد ملی سرود همپای طوفان با ارائه ۲۵۰ اثر تولیدی هم بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر است.

سردار مقواساز در پایان به تأثیرات انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل پرداخت و خاطرنشان کرد: هرآنچه که نظام سلطه در جهت منافع نامشروع خود در کشورمان ایجاد کرده بود، توسط امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامیِ ملت ایران از بین رفت؛ به عبارت دیگر زمانی قرار بود فقط پوچی و مادی‌گرایی در کشورمان باشد، اما پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) موجب شد که رژیم صهیونیستی در چهاردیواری خودش محبوس شود و امروز این رژیم حتی در حفظ موجودیت خود هم مستأصل مانده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655964

مهمترین اخبار ایران و جهان: