نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 22:39

مصوبه شورای مرز در یاری انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قصرشیرین

علی رستمی دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین امروز چهارشنبه 20 دی‌ماه در جلسه انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قصرشیرین گفت: از ماه آینده قرار است طبق مصوبه شورای مرز، بخشی از عوارض دریافت از کامیون‌ها در مرز به‌حساب این انجمن واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی رستمی دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین امروز چهارشنبه 20 دی‌ماه در جلسه انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قصرشیرین اظهار کرد: از مجموع کمک‌های صورت گرفته به خانواده‌های زندانیان نیازمند  قصرشیرینی ۱۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال طی سه سال گذشته، ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال آن در قالب بسته‌های غذایی معیشتی، ۱۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال به تعداد ۲۵ فقره در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به‌حساب خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده است.

 وی افزود: همچنین تعداد ۲۵ خانوار جهت اخذ تسهیلات اشتغال طی سه سال گذشته به کمیته امداد امام (ره) برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با میانگین هر فرد ۵۰۰ میلیون ریال معرفی‌شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین بابیان این‌که هم‌اکنون 50 خانواده زندانیان نیازمند در قصرشیرین تحت پوشش هستند، تصریح کرد: مشاوره‌های حقوقی، خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی، معیشتی، کمک‌های نقدی و مناسبتی، فرهنگی و آموزشی به آن‌ها در ابعاد مختلف ارائه می‌شود چون حمایت از خانواده‌های نیازمند در ابعاد مادی، فرهنگی، معنوی و رسیدگی به مسائل و مشکلات آن‌ها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

*انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قصرشیرین 


 وی با قدردانی از فرماندار قصرشیرین برای ایجاد درآمد پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان قصرشیرین ادامه داد: از ماه آینده قرار است طبق مصوبه شورای مرز، بخشی از عوارض دریافت از کامیون‌ها در مرز به‌حساب این انجمن واریز شود که این اقدام ماندگاری است.

* یک هزار و 200 خانواده زندانی تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه هستند

 در ادامه حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه ضمن قدردانی از خدمات خوب انجمن حمایت از زندانیان در استان کرمانشاه بیان داشت: اقدامات خوبی توسط انجمن حمایت از زندانیان در استان کرمانشاه صورت گرفته است و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ خانواده زندانی زیرپوشش و حمایت این انجمن قرار دارد.

وی گفت: درمجموع ۱۲۰ زندانی قصرشیرین در زندان قصرشیرین و سایر زندان‌های استان زندانی هستند که در راستای حمایت از خانواده‌های این زندانیان انجمن حمایت از زندانیان تلاش‌های بسیاری انجام داده که آزادسازی زندانیان جرائم مالی، آموزش زندانیان طی تفاهم با فنی و حرفه‌ای برای استفاده از تسهیلات اشتغال، اهدای بسته‌های معیشتی و مشاوره‌های حقوقی و فرهنگی از مهم‌ترین این خدمات است.

*100 نفر از زندانیان جرائم مالی استان کرمانشاه تا 22 بهمن سال جاری آزاد خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق صالحی امام‌جمعه قصرشیرین نیز در این جلسه با استناد به آیات قرآن و احادیث و روایات، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم کسی را احیا و خوشحال کنیم انگار جهانی را زنده کرده‌ایم ازاین‌رو کاری که در دستگاه قضا در بحث حمایت از زندانیان و اصلاح آن‌ها انجام می‌شود یک اقدام خداپسندانه است.

وی افزود: با حمایت خیران قرار است تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال درمجموع ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی زیر ۵۰۰ میلیون ریال استان کرمانشاه طی یک کار جهادی و خداپسندانه به آغوش خانواده‌هایشان برگردند که مقدمه‌های آن انجام‌شده است.

 وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال وظیفه همگان را گرم کردن تنور انتخابات و تلاش برای حضور آگاهانه و مشارکت فعال در این عرصه بیان کرد.

*ترویج فرهنگ صلح و سازی از اقدامات مؤثر پیشگیرانه جرائم کیفری است.

نریمان شفیعی رئیس دادگستری قصرشیرین نیز در این جلسه با بزرگداشت یاد چهارمین سالگرد سردار دل‌ها و تسلیت شهادت جمعی از زائران ایشان در استان کرمان طی یک اقدام تروریستی، گفت: در دین مبین اسلام خدمت عبادت است و خدمت به بندگان خدا درواقع خدمت به خدای متعال است.

وی مطرح کرد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون زندان‌های ما دارای آثار ارعابی و اصلاحی و جامعه‌پذیری هستند و تلاش بر این است که با برنامه‌های مختلف فرد را به جامعه بازگردانند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش که در سنت اسلامی بسیار بر آن سفارش شده، از راه‌های اقدام‌های پیشگیرانه و کاهش جرائم کیفری است.

 در پایان این جلسه تعدادی بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانی نیازمند توزیع شد.

* توزیع بسته معیشتی - جلسه انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قصرشیرین


پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633820

مهمترین اخبار ایران و جهان: