نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 13:31

بودجه شهرداری یزد 2.5 برابر شده است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان در بحث ارتقای کیفیت زندگی شهری، گفت: در حال حاضر ۴۶۰ طرح بزرگ و کوچک عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف شهرمیراث جهانی یزد در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، تلاش برای ارتقای زندگی شهری را از جمله اولویت‌های اجرایی مدیریت شهری در یزد دانست و اظهار کرد:‌ تحولات شهری علاوه بر تخصیص بودجه به طرح‌های خلاقانه و مشارکت شهروندان نیاز دارد.

وی اجرای یک سری طرح‌های تحولی را رویکرد جدی شورای اسلامی یزد دانست و افزود:‌ از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار افزایش اعتبارات عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری است که با هدف توسعه بیش از پیش یزد در اولویت قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خصوص بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰، نیز گفت: در ابتدای آغازبکار شورای ششم بودجه شهرداری یزد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این بودجه سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و بودجه امسال نیز چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بسته شده است.

سیفی تصریح کرد: از یک هزار میلیارد تومان اعتبار اضافه شده به بودجه شهرداری یزد، ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی داخل استان است و ۵۰۰ میلیارد تومان هم مصوبه نهاد ریاست جمهوری است که با همکاری بخش خصوصی محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترافیک شهری را از جمله دغدغه‌های جدی مدیریت شهری دانست و بیان کرد:‌ در سال‌های گذشته با وجود افزایش جمعیت و خودروها، سطح معابر جدید افزایش نیافته است. 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این‌که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی هم از زمان کرونا کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر خانوار یزدی دو خودرو وجود دارد که تردد خودرو‌ها را در سطح شهر افزایش داده است.

سیفی تکمیل طرح‌های تفصیلی نیمه کاره را از دیگر اولویت اجرایی شهرداری یزد دانست و بیان کرد:‌ به عنوان مثال بلوار ابوترابی با وجود تغییر چندین شهردار همچنان نیمه کاره است که با همکاری اداره کل اوقاف و مردم ساکن در این مسیر، بیش از ۹۹ درصد آزادسازی صورت گرفته و احتمالا در دهه فجر افتتاح شود.

وی درباره مشکل آسفالت یزد نیز اظهار کرد: حجم آسفالت یزد نسبت به شهر‌های بزرگ و حتی کلانشهر‌ها بیشتر است، جاری شدن دو سیل در سال گذشته و همچنین بی توجهی شهرداری‌های دوره‌های گذشته سبب آسیب دیدن آسفالت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در سال جاری خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵۰ مترمربع از سطح شهر آسفالت شده و بودجه‌ای نیز بدین منظور در سال آینده اختصاص می‌یابد تا این مشکل حل شود.

وی  با بیان این‌که همه معابر سطح شهر یزد آسفالت شده و بازسازی آن‌ها انجام می‌گیرد گفت: اما مشکل کنونی در معابر خارج از حریم و محدوده شهر است که مردم بدون توجه به قانون در این مناطق اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603664

مهمترین اخبار ایران و جهان: