نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 11:16

رئیس جمهور تاجیکستان خواستار از سرگیری پروژه «کاسا 1000» شد

رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار رئیس بانک جهانی در حاشیه نشست سازمان ملل با موضوع «تغییرات اقلیمی» خواستار از سرگیری پروژه «کاسا 1000» شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در حاشیه نشست سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی در امارات با «آجی بانگا» رئیس گروه بانک جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار از کمک بانک جهانی در تأمین مالی اجرای اقدامات برای سازگاری با پیامدهای تغییرات اقلیمی و پیشگیری از آن قدردانی کرد.

رحمان در در ادامه این نشست از ضرورت از سرگیری پروژه خط انتقال برق «کاسا «1000 »که بازار انرژی آسیای مرکزی و جنوبی را از طریق افغانستان متصل می کند، خبر داد.

علاوه بر این، طرفین در مورد همکاری تاجیکستان و این سازمان مالی معتبر گفت‌وگو کردند.

رحمان در عین حال بانک جهانی را یکی از شرکای اصلی توسعه «دوشنبه» خواند و از سطح همکاری با این سازمان مالی ابراز خرسندی کرد.

علاوه بر این، طرفین در مورد مشارکت در زمینه هایی مانند کشاورزی، انرژی، اقتصاد، مراقبت های بهداشتی، برنامه ریزی شهری، آموزش و پرورش و غیره  مذاکره کردند.

تاکید شد که این بانک در حال حاضر 28 پروژه به ارزش 1.5 میلیارد دلار در تاجیکستان را تامین مالی می‌کند.

یادآور می‌شویم، امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان برای شرکت در بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی که تا 12 دسامبر ادامه خواهد داشت، به دبی سفر کرده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593264

مهمترین اخبار ایران و جهان: