نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 09:48

اتاق فکر فرهنگی ویژه ساوجبلاغ طراحی می‌شود

فرماندارشهرستان ساوجبلاغ گفت: مسأله فرهنگ در سال‌های گذشته به درستی توجهی نشده، سهل انگاری‌هایی در این حوزه صورت گرفت که ما برای رُشد و ارتقای فرهنگ، هرآنچه از دستمان بر می‌آید کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمدرضا البرز، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ که در سالن جلسات مصلی برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی‌های رزمندگان حماس به تمامی آزادیخواهان عالم، گفت: یقین قلبی، باور و اعتقاد درونی ما براین است که انقلاب اسلامی صاحب دارد و صاحبش به خوبی تمامی امور را در کنار هم قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز، وَزن و شاخص‌های فرهنگی شهرستان ما بخاطر فعالیت‌های بزرگ و بی بدیلی همچون اجراهای فاخر «گروه سرود قلب‌های بی قرار» ارتقا یافته است که حاصل زحمات فراوان امام جمعه و اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان است.

البرزی در ادامه بیان کرد: فضا و حفره‌های خالی زیادی در حوزه فرهنگ برای نوجوانان و نونهالان وجود دارد و وظیفه داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در همه حوزه‌ها تسری داده و نسل به نسل انتقال دهیم تا تاثیرگذاری مؤثر آن را در آینده برای قشر مهم دانش آموزی داشته باشیم.

فرماندارشهرستان ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به مسأله فرهنگ در سال‌های گذشته به درستی توجهی نشده و بخاطر سازندگی پس از جنگ، سهل انگاری هایی در این حوزه صورت گرفت که ما در دولت سیزدهم، برای رُشد و ارتقای فرهنگ، هرآنچه از دستمان بر می‌آید کوتاهی نخواهیم کرد و بایستی با تشکیل اتاق فکر، استراتژی فرهنگی مناسبی برای شهرستان تعریف و تدوین نماییم.

البرزی در پایان گفت: برگزاری یادواره شهدا در حوزه دانش آموزی می تواند نتایج خوبی را در بخش توسعه پرورشی و فرهنگی دانش آموزان در بَر داشته باشد.

در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام مختاری، امام جمعه شهرستان طی سخنانی، گفت: بهایی که مردم فلسطین پرداخت می‌کنند، بهای آزادی قدس و شکست اسرائیل است و با ایجاد وحدت اسلامی، دوران مظلومیت فلسطین به پایان خواهد رسید. 

وی افزود: آموزش و پرورش محلِ کار فرهنگی، تغییر، اصلاح و رُشد فرهنگی است و همه کارها باید پیوست ارتباط با آموزش و پرورش داشته باشد.

حجت الاسلام مختاری در پایان از برگزاری اختتامیه جشنواره سرود ملی به میزبانی شهرستان ساوجبلاغ در روز ۱۹ آبان در محل اردوگاه ایثار خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539420

مهمترین اخبار ایران و جهان: