نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 13:14

ابلاغ چارچوب ۱۰گانه حمایت از سرمایه‌گذاران توسط استاندار اردبیل

استاندار اردبیل با بیان تأثیر افزایش تولید در پیشرفت اقتصادی کل استان، وظیفه مدیران در حمایت از بخش تولید را سنگین دانست و گفت: لازم است با تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در ادارات و بررسی هفتگی مسائل سرمایه‌گذاران در آن، فرآیندهای اضافی در بخش تولید حذف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی پیش‌ازظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل اظهار کرد: مدیران وقت دادن به سرمایه‌گذاران را مورد توجه ویژه قرار دهند و با اینکه تعداد زیادی از مدیران در حمایت از سرمایه‌گذاری بسیار موثر عمل می‌کنند، ولی تلاش همه حوزه‌های مرتبط با تولید در این راستا ضروری است چراکه رونق تولید موجب پیشرفت اقتصادی کل استان و منفعت عموم است.

وی با بیان اینکه وظیفه مدیران در حمایت از بخش تولید سنگین است، افزود: پاسخ‌گویی به سرمایه‌گذاران از طریق تلفنی و حضوری بدون تعلل مورد تأکید بوده و در این زمینه نظرسنجی انجام شده که باز هم انجام خواهد شد و باید آن دسته از دستگاه‌هایی که در پاسخ‌گویی به تولیدکنندگان و صدور مجوزها تعلل داشته‌اند، روند را اصلاح کنند.

مدیران برنامه هفتگی بازدید از تولیدات داشته باشند

استاندار اردبیل با دعوت از مدیران به تنظیم برنامه هفتگی بازدید از تولیدات، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که به‌صورت مستقیم و حتی غیرمستقیم مرتبط با تولیداتی خاص هستند، بازدید از آن مجموعه را در سرلوحه اقدامات خود در راستای حمایت از تولید قرار دهند.

عاملی تصریح کرد: همچنین مدیران در خصوص حمایت از تولیدکنندگان داخل استان اردبیل به‌ویژه تولیدکنندگان دانش‌بنیان، اقدامات جدی لازم را با خرید تولیدات آنان انجام دهند تا علاوه بر عمل به تکلیف قانونی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب دلگرمی فعالان این عرصه و ایجاد ارزش افزوده چندبرابری برای استان شوند.

بهره‌مندی از توان داخلی استان در اجرای نهضت ملی مسکن موجب رونق اقتصادی می‌شود

وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اجرا می‌شود که استفاده از توان استان در خصوص مصالح و سایر نیازمندی‌های ساختمان اعم از درب و پنجره و شیرآلات در رونق‌بخشی به اقتصاد استان اردبیل دارای اهمیت ویژه است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تسریع در صدور مجوزها و تشکیل کارگروه‌ها در کوتاه‌ترین زمان، از دیگر موضوعات ضروری در اقدام مدیران برای سرعت‌بخشی به روند سرمایه‌گذاری است، گفت: در صورتی که تصمیم‌گیری‌ها منوط به برگزاری جلسه باشد در سریع‌ترین زمان نسبت به برگزاری آن جلسه اقدام شود و پاسخ‌گویی سریع به استعلامات مورد توجه باشد.

عاملی با تأکید بر تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در ادارات، گفت: لازم است در این کمیته هر هفته مسائل سرمایه‌گذاران بررسی و با حذف فرآیندهای اضافی، زمینه‌های رضایت تولیدکنندگان فراهم شود.

استفاده از ظرفیت تفویض اختیار به مدیران استان مورد توجه باشد

وی با اشاره به هماهنگی و همدلی کم‌نظیر نمایندگان قوای ۳گانه در استان اردبیل در راستای پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری طی سالیان اخیر، گفت: در حال حاضر حوزه‌های قضایی و بازرسی نیز با اعتقاد به ضرورت رونق تولید پیشتاز حمایت از این بخش بوده و تمامی مجاری قانونی را برای رفع مشکلات این بخش پیشنهاد می‌دهند.

استاندار اردبیل با یادآوری دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تفویض اختیار برخی موضوعات به سطوح استانی، افزود: توجه مدیران به استفاده از این ظرفیت برای اقدام و اخذ این تفویض اختیار جهت سهولت در صدور مجوزها و تسهیل اقدامات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ضروری است.

عاملی با تأکید بر تلاش مدیران در حوزه تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: سرلوحه قرار دادن اقدام جهادی در جبران عقب‌ماندگی‌های استان اردبیل یک ضرورت است.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589420

مهمترین اخبار ایران و جهان: