نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 14:58

هزینه کرد ۳۴۳ میلیارد تومانی برای ساخت مسکن مددجویان در خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) 1375 واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد در خراسان‌شمالی واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در آئین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکن مددجویی که با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید اظهار کرد: سهم استان خراسان‌شمالی از مسکن‌های فوق الذکر تعداد ۱۳۷۵ واحد می باشد که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل ولی نعمتان انقلاب اسلامی در خراسان‌شمالی شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور نماینده محترم ولی فقیه و استاندار خراسان شمالی و در محل استانداری برگزار شد، گفت: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه حضرت جواد الائمه (ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به عنوان اساسی ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است افزود: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است که این مهم یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است.

الهی راد با بیان اینکه کمیته امداد با هدف محرومیت زدایی از مناطق حاشیه نشین و خدمت رسانی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اقدام به احداث مسکن برای مددجویان کرده است، بیان کرد: برای این واحدهای مسکونی بیش از ۳۴۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مقام مسئول در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان نیز تصریح کرد: در شهرستان مانه و سملقان ۴۷۱ واحد، جاجرم ۱۳۲ واحد، گرمه ۴۹ واحد، رازوجرگلان ۲۰۶ واحد، فاروج ۱۳۸ واحد، اسفراین ۱۱۵ واحد، بام و صفی آباد ۲۸ واحد، شیروان ۱۲۶ واحد و شهرستان بجنورد نیز ۱۱۰واحد مسکونی به مددجویان تحویل شد.‌الهی راد ادامه داد: طی امسال یک هزار و ۳۸ مورد تعمیرات مسکن مددجویی انجام و یک هزار و ۲۰۲ مورد فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی برای مددجویان استان احداث شده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار با جمعیت ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۵۰ نفر دانش آموز،۷۵۰ نفر دانشجو،حدود یک هزار و ۵۱۰ نفر بیمار و زمین گیرو دو هزار و ۸۷۳ نفر یتیم و سه هزار و ۱۸۷ نفر نیز فرزندان محسنین هستند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074464

مهمترین اخبار ایران و جهان: