نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 15:30

برپایی ۵سیاه چادر در بشرویه/ ۶ خانه تاریخی آماده پذیرایی گردشگران

بیرجند- رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه از برپایی ۵ سیاه چادر شهرستان خبرداد و گفت: ۶ خانه تاریخی با معماری شگرف اماده پذیرایی گردشگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان بشرویه به لحاظ بافت سنتی تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی و تاریخی با معماری بسیار شگفت‌انگیز را در خود جای داده که این خانه‌ها برای بازدید از مهمانان نوروزی آماده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه با تأکید بر اینکه در مجموع ۶ خانه تاریخی شهرستان برای بازدید نوروزی آماده است، بیان کرد: خانه مستوفی، عمارت کیانی، خانه پناهی، خانه ملأ عبدالله بشروی، خانه غضنفری، خانه تاریخی بمانه از جمله این خانه‌های تاریخی هستند.

سلیمانی گفت: در ایام نوروزی به صورت رایگان تور گردشگری از بافت‌های تاریخی شهرستان بشرویه را داریم تا بیش از قبل فرهنگ و معماری این شهرستان را به مردم و مسافران نوروزی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه طی ایام نوروز تعداد ۵ سیاه چادر در شهرستان بشرویه برپا خواهد شد، اظهار کرد: تعدادی از این سیاه چادرها در ورودی شهرستان برپا می‌شود تا مسافران بعد از یک استراحت کوتاه به سفر خود ادامه دهند و از میزان تصادفات کاسته شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری در بشرویه کویر آن است، یادآور شد: در کویر بشرویه همه امکانات پذیرش مهمان اعم از کمپ گردشگری و شترسواری و آفروید سواری وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1104564

مهمترین اخبار ایران و جهان: