نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 12:46

موزه‌های اردبیل به روی بازدیدکنندگان باز است

اردبیل-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی اردبیل در اعیاد شعبانیه به روی مردم باز بوده و علاقمندان به صورت رایگان از این اماکن بازدید می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب صبح شنبه در جلسه شورای معاونین میراث فرهنگی اردبیل اظهار کرد: تقارن اعیاد شعبانیه با ایام پایانی سال فرصت خوبی برای حضور مردم و بازدیدکنندگان از موزه‌های اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ها و اماکن تاریخی اردبیل در آستانه سال نو مهیای پذیرایی از گردشگران می‌شود، خاطرنشان کرد: بازدید از موزه‌های این استان در روزهای ششم و هفتم اسفندماه به مناسبت اعیاد شعبانیه رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه‌های استان بخش قابل توجهی از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی استان را به نمایش می‌گذارند و با توجه به تعلق خاطر و عشق و ارادت مردم استان به اولیای الهی و همچنین گردشگرپذیر بودن استان تصمیم گرفته شد بازدید از موزه‌ها در روزهای یاد شده رایگان باشد.

محمدی ادیب از آمادگی اماکن گردشگری اردبیل برای استقبال از مسافران در ایام عید نوروز خبر داد و تصریح کرد: در تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز اسکان مسافران افزایش قیمت نخواهند داشت.

وی رونق گردشگری در اردبیل را در گرو توجه ویژه مسئولان اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل ۱۷ موزه با موضوعات مختلف اعم از صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تخصصی فعال است که ۱۴ مورد آن دولتی، یک مورد غیردولتی، یک باب خصوصی و یکی از موزه‌ها نیز مشارکتی است.

محمدی ادیب اضافه کرد: در نیمه اول امسال با رونق مجدد گردشگری بعد از شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ هزار و ۶۹۳ نفر از موزه‌های این استان بازدید کردند که از این تعداد یک هزار و ۱۲۸ بازدید کننده خارجی و ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید کننده داخلی بودند.

وی ادامه داد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی در داخل این مجموعه با بیش از ۹۵ هزار بازدید کننده بیشترین توجه از سوی علاقمندان را داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055864

مهمترین اخبار ایران و جهان: