نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 23:52

پاکسازی و تصفیه پساب‌های نفتی در حوضچه‌های پایانه خارگ

بوشهر- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: پاکسازی حوضچه‌های نفتی از سلج و تصفیه پساب‌های نفتی در جزیره خارگ انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی عصر جمعه در بررسی روش‌های عملیاتی پاکسازی حوضچه‌های نفتی شرقی و غربی در پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی صنعت نفت در جزیره خارگ، حوضچه‌های نفت‌گیر با عمر بیش از ۴۰ سال است که انباشت نفت‌خام و سلچ‌های نفت در آنها انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از تأکیدهای مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در صنایع نفت و گاز توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است، تصمیم گرفته شده با کمک و توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نسبت به پاکسازی حوضچه‌های نفتی از سلج و تصفیه پساب‌های نفتی اقدام شود.

غریبی ادامه داد: با هدف بررسی و کارشناسی آماده سازی حوضچه‌های نفت‌گیر جهت انجام عملیات پاکسازی این نشست برگزارشده تا روش‌های عملیاتی پاکسازی حوضچه‌های نفتی شرقی و غربی خارگ بررسی شوند.

در ادامه مدیران و رؤسای با ارائه راهکارهای عملیاتی و بازدید میدانی از محل و در نظر گرفتن ریسک‌های عملیاتی، راهکارهای پیشنهادی را بررسی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320620

مهمترین اخبار ایران و جهان: