نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 11:04

ارگ نادری شیروان میدان بزرگ شهری برنامه‌های ملی و مذهبی می‌شود

بجنورد_ مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: ارگ تاریخی نادری شیروان به یک میدان بزرگ شهری برای برگزاری رویدادهای اجتماعی، برنامه‌های مذهبی و مناسبت‌های دینی تبدیل شود.

علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اهمیت توسعه گردشگری هم‌زمان شهرستان شیروان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری بازدیدهای دوره‌ای و میدانی و برگزاری جلسات دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: با عنایت به عبور حجم عظیمی از زائران و مسافران از شهرستان شیروان با برنامه‌ریزی و اقدامات مشارکتی بین‌بخشی باید نسبت به حفاظت آثار تاریخی که نماد هویت شهر به شمار می‌رود و توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت مناسب شهرستان شیروان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: وجود آثار تاریخی چون ارگ نادری با قدمت ۷ هزار سال، امام زاده حمزه رضا (ع) و روستاهای گردشگری گلیان، فیروزه و منطقه ارزشمند زیست‌کره کپه داغ و منطقه گلیل که دارای ظرفیت بالایی در اکو توریسم دارند، شهرستان شیروان را برای توسعه گردشگری حائز اهمیت کرده است.

مستوفیان با اشاره به موقعیت ارگ نادری در مسیر عبور زائران و مسافران، خاطرنشان کرد: ساماندهی و آزادسازی املاک واقع در عرصه و حریم این اثر تاریخی نیازمند تشکیل یک شورای راهبردی با عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط است تا این موضوع به‌عنوان یک موضوع عمومی برای شهرستان شیروان به‌درستی مدیریت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبارات لازم ملی و استانی، ارگ تاریخی نادری به یک میدان بزرگ شهری برای برگزاری رویدادهای اجتماعی، برنامه‌های مذهبی و مناسبت‌های دینی تبدیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1348720

مهمترین اخبار ایران و جهان: