نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 10:28

قدرت ایران اسلامی آمریکایی‌ها را در خلیج فارس به زانو درآورد

بوشهر- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر شهدای مجنون را سند واقعی روحیه ایثار و فداکاری معرفی کرد و گفت: قدرت ایران اسلامی آمریکایی‌ها را در خلیج فارس به زانو درآورد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار علی رزمجو در یادواره شهدای جزیره مجنون و ۳۳ شهید پایگاه امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: کارنامه حماسی شهرستان گناوه در عرصه‌ها و ابعاد مختلف از بدو پیروزی انقلاب اسلامی کارنامه‌ای پر از حماسه، ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: سرمایه‌های انسانی باارزشی در این شهرستان رشد و نمو عاشورایی پیدا کرده و در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند که در رأس این سرمایه‌ها شهدا هستند.

وی گفت: هم‌رزمان این شهدا که امروز به عنوان خادم این مردم در حال خدمت به مردم هستند و از افتخارات استان بوشهر این است که استاندار، فرماندار شهرستان از نیروهای بومی، امام جمعه، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و همه کسانی که هم‌رزمان شهدا و رزمندگان بودند و هستند از ذخایر شهرستان و استان و بعضاً چهره‌های ملی هستند.

سردار رزمجو ادامه داد: شهرستان گناوه هم در دوران دفاع مقدس دین خود را نسبت به دین خدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی ادا کرد و شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد و تقدیم این راه کرد.

تأثیر عظیم فرهنگ شهادت

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری باید همواره در کشور رسول الله (ص) و در شهرستان‌های گوناگون از جمله شهرستان گناوه همچنان موج بزند.

وی اضافه کرد: فرهنگ شهادت ارزش‌هایی را نه تنها در جامعه بلکه در دنیا مطرح و نهادینه کرد و افراد جامعه به منظور تحقق خواسته‌ها و وعده‌های الهی و آیات قرآنی بر اساس احساس مسئولیت‌ها نسبت به ارزش‌های الهی حاضر به جانفشانی شدند و در صحنه‌های نبرد حضور پیدا کردند.

سردار رزمجو بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مشروعیت الهی و دینی دارد و بنیان گرفته از وعده‌های الهی و آیات قرآنی و مورد توجه پیامبر خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) در بستر اجتماع در عرصه‌های گوناگون بوده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: شهدای والامقام انقلاب اسلامی نیز با تاسی از فرهنگ عاشورای حسینی و حماسه‌هایی که در تاریخ صدر اسلام به وقوع پیوست به سیل خروشان شهدای کربلا پیوستند.

وی ادامه داد: عالی‌ترین جلوه‌های هجرت و طی کردن مسیر به سوی خداوند متعال بحث شهادت است که در این مسیر حیات ابدی و جاودانه نزد پروردگار به دست می‌آید.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: شهادت در کنار تأثیر عظیم فرهنگی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم دارای اثرات اثربخش و ارزشمند اجتماعی است که جامعه بشری را برای مبارزه با شیاطین عالم آماده می‌کند و کسانی که در صراط مستقیم الهی دوست دارند گام بردارند هدایت می‌کند و با ضدارزش ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، ظالمان، ستمگران، زورگویان مبارزه می‌کند.

وی گفت: شهید، جانباز و کسی که در صراط مستقیم الهی حرکت می‌کند بر اساس آیات و روایات الهی و قرآنی و ائمه (ع) برمی خیزد و و در این راه شهدای گرانقدر این موضوع را با خون خود ترجمه و تفسیر و به ارمغان آوردند.

راه نجات کشور استفاده از ویژگی‌های شهدا است

سردار رزمجو بیان کرد: یکی از این حماسه سازی ها عملیاتی است که این شهرستان ۹ شهید والامقام در سخت‌ترین شرایط جبهه یعنی جزایر مجنون، هورالهویزه و جاهایی که بیشه‌های مختلف و سختی دارد، تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در این عملیات که با رمز یا رسول الله (ص) در سال ۶۲ با کمترین امکانات و اسلحه‌ها و سامانه‌های ارتباطی ابتدایی اما با مدرن‌ترین سلاح جهان یعنی ایمان، ایثار و فداکاری پشت این قبضه‌ها و قایق‌ها قرار می‌گرفتند و با تغییر فرهنگ جنگ‌ها در جهان با اسماءالله که یکی از آنها همین رمز این عملیات بود و یورش برق آسا در جزایر مجنون بر سر رژیم بعث عراق برای تصرف و تأمین جزایر مجنون و بخشی از هورالهویزه عملیات می‌کردند.

وی گفت: این شهرستان در این عملیات و در جزایر مجنون ۹ شهید تقدیم دین خدا و درخت تنومند انقلاب اسلامی کرده است و این تنها یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: رزمندگان و ایثارگرانی که امروز در اینجا حضور دارند و یا بین مردم زندگی می‌کنند از ذخایر انقلاب اسلامی هستند که در طول تاریخ این انقلاب نه تنها درون بلکه در بیرون کشور ثبت و ضبط شده است.

سردار رزمجو بیان کرد: در شرایط سخت آن دوران شهدای مجنون سند واقعی روحیه ایثار و فداکاری ملت قهرمان و سلحشور ایران را رقم زدند و دشمنان را در عرصه‌های مختلف به عقب راندند و بر توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط افزودند.

وی تاکید کرد: شهدا ثابت کردند که این لشکر مخلص خدا شکست ناپذیر است و به مستشاران کاخ‌های زور و ظلم را نه تنها در خشکی بلکه در جزایر مجنون نیز پشت سر می‌گذارند بنابراین تنها راه نجات کشور بهره گیری و استفاده از ویژگی‌های شهدا همچون شهدای مجنون است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: شهدا در آن دوران حماسه‌هایی ستودنی، ماندگار و فراموش نشدنی خلق کردند و مشکلات کشور با تاسی از ویژگی‌های شهدا حتی در

شهدای مجنون قهرمان ملی ایران هستند

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران پرتویی از حماسه عاشورا و انقلاب عظیم الهی است که همه شهدا به خصوص شهدای مجنون از خاکریزهای اصلی انقلاب دفاع و با جان و اهدا عضوی و قطعه‌ای از جوارح و بدن خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: در کنار ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان نیز با صبر، استقامت و بردباری اما همراه با عزت، اقتدار و افتخار و سرافرازی در نظام جمهوری اسلامی یا زندگی می‌کنند یا پدران و مادرانی شهدا که با کهولت سن به خیل شهدا پیوسته اند.

وی اضافه کرد: بنابراین شهدای مجنون به نظر می‌رسد قهرمان ملی ایران اسلامی هستند، همه شهدا قهرمانان ملی هستند اما به لحاظ شرایط زمین و زیست که در این عملیات واقعاً مشکل بود می‌شود گفت این شهدا که قهرمانان ملی هستند که با شجاعت و افتخار هم امام راحل (ره) را برگزیدند و هم تحت فرمان امام (ره) که با تاسی از تاسوعا و عاشورای حسینی بود این رزمندگان به جرایر مجنون و هورالهویزه و صحنه‌های سخت جبهه‌های حضور پیدا کردند و اقشار مختلف و گروه‌ها و سلایق مختلف مردم با وحدت و انسجام بر علیه رژیم بعث عراق و کسانی که این رژیم را حمایت می‌کردند واز اسلام و قرآن و حریم لایت با خون خود دفاع کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: امروز به برکت خون پاک شهدا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که این دارای عزت، اقتدار و افتخار جهانی و بین المللی است برای اینکه شهید جایگاه ویژه دارد و با خون و تمام هستی خود ارزش و ابدیت و جاودانگی را برای خود و دیگران به ارمغان آورده است.

سردار رزمجو بیان کرد: شهادت سرمایه‌ای از جان برای حفظ دین، حیثیت اسلام و انقلاب اسلامی و پیشرفت اهداف قرآن مجید است.

وی ادامه داد: با مطالعه وصیت نامه شهدا می‌بینیم وصیت نامه‌ای نیست که بحث قرآنی، دفاع از دین خدا در آن نباشد بنابراین دریچه وصال محبوب و نزدیک‌ترین راه برای ملاقات با خداوند متعال شهادت است و شهدا تشخیص داده و فهمیدند و باکمال و معرف و خضوع و خشوع، ایثار و فداکاری این مسیر را طی کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز ما وظیفه داریم که از دوران صفا و صمیمیت و دوران راز و نیازهای عاشقانه شهدا که با خون خود برای ما به ارمغان آوردند پاسداری و حراست کرده و نگهبان باشیم.

وی اضافه کرد: به برکت خون شهدا امروز تمام کاخ‌های زور و ظلم در هم شکسته است و قرآن کریم با تعبیری بسیار زیبا روحیه شهادت طلبی را هنر مردانی می‌داند که زندگی آخرت و رضایت و خشنودی حق تعالی را بر زندگی محدود دنیوی ناپایدار ترجیح می‌دهند و به دنبال آخرت هستند.

سردار رزمجو گفت: در پیام‌ها، سخنان و وصیت نامه‌های شهدا که گنجینه‌های معرفت و منبع شناخت و هدایت اقشار مختلف به ویژه جوانان هستند مورد مطالعه قرار دهید.

عزت امروز را شهدا خلق کرده اند

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به موضوع دستگیری تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی در خلیج فارس گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب پیرامون فرمودند این موضوع در وهله اول کار خدا بود و علاوه بر آن قدرتی که شهدا در زمین، هوا و دریا برای ما خلق کردند باعث شده تا امروز بزرگترین قدرت ظاهری جهان، آمریکای جنایتکار، از قدرت جمهوری اسلامی ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس به زانو در آمد.

وی گفت: در آن زمان دو قدرت بزرگ جهان در منطقه حضور داشتند و ناو هواپیمابر آمریکایی و فرانسوی با تمام امکانات در خلیج فارس بودند و آماده باش های مختلف دادند و تمام متحدان خود در خلیج فارس را بسیج کردند و از ناو غول پیکری از بحرین بیرون آمد و شناورهای جمهوری اسلامی را تهدید کرد و جمهوری اسلامی با قاطعیت جواب آنها را داد و شناورهای جمهوری اسلامی با رعایت کامل قوانین بین المللی در دریا قاطعانه از آن عبور کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: نتیجه کار این شد که آمریکایی‌ها در چندین بار از ایران خواهش کردند که این نیروها را آزاد کنید و وزیرخارجه وقت آمریکا از وزیر خارجه وقت ایران خواهش می‌کرد که این نیروها را آزاد کنید.

وی گفت: در هیچ کشوری در دنیا سراغ ندارید که آمریکایی‌ها با این ذلالت به زانو درآیند و در مقابل جمهوری اسلامی با ذلیل‌ترین وجه قرار گرفتند و همه اینها به برکت خون شهدا است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز به برکت خون شهدا و رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و با صبر و استقامت خانواده معظم شهدا و حضور همیشه در صحنه دفاع از انقلاب ملت قهرمان و سلحشور ایران اسلامی خدا را شکر و سپاسگزاریم.

وی گفت: آمریکایی‌ها در هفته گذشته اعترافات بسیار خوبی داشتند و در تحلیل‌هایی که مستشاران و کارشناسان خبره نظامی برآورد نوشته اند که آمریکا در انطباق با واقعیت‌های منطقه دچار شکست شده است و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران به شکست حداکثری تبدیل شده است همچنین بین آمریکا و متحدانش همخوانی وجود ندارد و آمریکا دیگر نمی‌تواند پشتیبانی از رژیم صهیونیستی کند.

سردار رزمجو خاطرنشان کرد: آمریکا از هر کس و هر کشوری حمایت کرده آن کشور و شخص از بین رفته و جمهوری اسلامی از هر کشوری حمایت کرده آن کس و کشور در منطقه باقی مانده است، رئیس جمهور آمریکا در هر جا می‌رود با استقبال ضعیف و حتی نظامی اما رئیس جمهور ایران در هر جا با استقبال وسیع و گسترده مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه عزت امروز را شهدا خلق کرده‌اند گفت: امروز برای اداره کشور و امور شخصی و شغلی نیازمند به ویژگی‌های شهدا، آزادگان، رزمندگان، جانبازان هستیم و ویژگی‌های آنها رمز موفقیت جوانان امروز و اقشار مختلف جامعه اعم از برادر و خواهر و مسئول و غیر مسئول است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: امروز کشور ما دارای دولتی است که در راستای ارتقای ارزش‌های الهی گام برمی دارد و تلاش می‌کند تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری را رفع و خزانه دولت و تقویت کند.

سردار رزمجو بیان کرد: هر کسی که پشت میز مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نشسته و یا می‌نشیند اگر از ویژگی‌های رزمندگان، ایثارگران، شهدا و جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس استفاده کند مدیری موفق است و تجربه نیز این را نشان داده و در همه دولت‌ها نیز اینگونه بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306920

مهمترین اخبار ایران و جهان: