نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:08

بزرگداشت دکتر محمد سریر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود+ فیلم

آیین نکوداشت محمد سریر هنرمند و مدیر هنری برجسته موسیقی عصر روز سه‌شنبه ششم تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، آیین نکوداشت دکتر محمد سریر هنرمند و مدیر هنری برجسته موسیقی با عنوان شب آهنگساز عصر روز سه‌شنبه ششم تیرماه برگزار می‌شود.

در بیشتر مواقع وقتی نام دکترمحمد سریر شنیده می‌شود، ناخودآگاه نگاه به سوی همکاری‌های جاودان او با روان شاد محمد نوری باز می‌گردد. این در حالی است که کارنامه کاری دکتر سریر در همکاری با محمد نوری خلاصه نمی‌شود. محمد سریر سال‌ها در کسوت مدیر هنری، دیپلمات وزرات خارجه حمهوری اسلامی ایران، تدریس در دانشگاه و آهنگسازی به ایران خدمت کرده است.   

حمیدرضا نوربخش پیرامون این شخصیت می‌گوید: « شخصیت دکتر محمد سریر چند وجهی است، وقتی نام او را می‌آوریم فقط  وجه موسیقی به ذهن نمی‌آید زیرا آقای سریر وجوه شخصیتی مختلفی دارد. او نوازنده و آهنگساز خوبی است. مدیریت هم یکی از وجوه شخصیتی آقای سریر است که سالیانی که در بخش‌های مختلف حضور داشت ( اشاره به دیپلمات بودن دکتر سریر )، توانایی خاصی به او بخشید که هم ذاتی و هم تجربی است و همه اینها تبدیل به دکتر سریر شده‌اند».

دکتر سریر در مقام مدیر، مشاور، و مدرس سال‌ها با صدا و سیما همکاری داشتند: آهنگساز و مشاور مدیر مرکز موسیقی صدا و سیما، تدریس در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، تدریس در دانشکده صدا و سیما بخش کوچکی از سوابق ایشان است. از دگرسو محمد سریر، کارمند وزارت امور خارجه بودند که در سال ۱۳۸۲ بازنشسته شدند سرپرستی امور کشورهای خاور دور وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳، عضویت و سرپرستی گروه مطالعات انرژی و اقتصاد بین‌الملل در سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۸ و رایزنی علمی و فرهنگی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ از جمله سمت‌های وی در وزارت امور خارجه بوده‌است.

 

 ایشان به آهنگسازی برای هفت آلبوم موسیقی، بیش از ۱۰۰ اثر آوازی و موسیقی متن فیلم و سریال‌های تلویزیونی پرداختند که از مهم‌ترین‌های آن می‌توان به آلبوم موسیقی جاودانه با عشق با صدای محمد نوری، آلبوم موسیقی رویای رنگین با صدای بیژن بیژنی و آلبوم صوتی و تصویری و کتاب پوئم سمفونیک آب به رهبری ولادیمیر سیرنکو اشاره کرد.     

آیین بزرگداشت دکتر محمد سریر، سه‌شنبه ششم تیرماه در خانه هنرمندان ایران، سالن استاد شهناز و از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307764

مهمترین اخبار ایران و جهان: