نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:40

لغو روادید با ترکمنستان مطالبه تجار استان گلستان است

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: لغو روادید با کشور ترکمنستان از مطالبات تجار استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر یوسفی بعدازظهر دوشنبه در دیدار با نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان، گفت: لغو روادید بین ایران و قزاقستان آغاز کننده توسعه روابط با این کشور است، با توجه به اشتراکات بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان می‌توانیم شاهد توسعه روابط دو طرف باشیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط تجاری با کشور ترکمنستان، افزود: وزارت خارجه در این مدت اقدامات شایسته ای انجام داده است، امیدواریم در موضوع بهبود روابط با کشور ترکمنستان نیز تمهیداتی اندیشیده شود و روادید با این کشور همسایه نیز لغو گردد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: برقراری پرواز مستقیم گرگان عشق آباد و رایزنی برای حضور کنسولگری ترکمنستان در استان گلستان، می‌تواند در افزایش روابط تجاری میان ایران و ترکمنستان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان گلستان آمادگی همکاری در توسعه روابط با کشورهای همسایه را داریم.

استان گلستان ۴ مبدا ورود و خروج کالا از مرزهای دریایی، زمینی، ریلی و هوایی را در اختیار دارد. مهمترین مسیر ریلی که کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان، جمهوری ترکمنستان، روسیه و چین را به هم مرتبط می‌سازد در منطقه اینچه برون گلستان قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311464

مهمترین اخبار ایران و جهان: