نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 08:54

فعالیت 3 گروه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در زنجان

معاون شهردار زنجان با اشاره به فعالیت سه گروه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر گفت: این سگ‌ها بعد از جمع‌آوری به دو گروه مفید و غیرمفید غربالگری شده و طبق دستورالعمل اقدام می‌شود.

علامحسن احمدی، معاون شهردار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وجود دستورالعمل‌هایی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: در حال حاضر سه گروه در جمع‌آوری این حیوانات فعال هستند.

معاون شهردار زنجان با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی گروه‌های جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر افزود: این گروه‌ها تکالیف شهرداری در این حوزه را انجام و بعد از جمع‌آوری این حیوانات را به محل مورد نظر انتقال داده و نسبت به غربالگری اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه حیوانات بعد از جمع‌آوری از سطح شهر به صورت مفید و غیرمفید غربالگری می‌شوند، تصریح کرد: سگ‌های مفید به متقاضیان سگ‌های نگهبان و یا گله واگذار و سگ‌های غیرمفید و یا بیمار هم بر اساس دستورالعمل حذف می‌شوند.

احمدی ادامه داد: تعداد سگ‌های جمع‌آوری شده از سال 1401 تاکنون را بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار قلاده اعلام کرد.

معاون شهردار زنجان به اقدامات انجام شده در راستای ممانعت از جمع‌آوری این سگ‌ها در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: همزیستی این حیوانات با انسان اغلب منجر به بروز مشکل در طی زمان خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در زنجان فقط مشکل حضور سگ در سطح شهر مشاهده می‌شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312320

مهمترین اخبار ایران و جهان: