نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 17:48

ارتباط با ساختار انگیزشی و عاطفی در تربیت نوآموزان دستور کار باشد

اردبیل- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان پیش دبستانی و نوآموزان در جامعه بیش از سایر کودکان به ارتباط انگیزشی و عاطفی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در کارگاه آموزشی مربیان، مؤسسان و مدیران کودکستان‌ها اظهار کرد: آموزش مهارت‌های خواندن و نوشتن متناسب با دوره‌ها به خصوص پیش دبستانی و بر اساس محتوای آموزشی مورد تأیید سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مدارس اردبیل مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه بحث انگیزشی و ارتباط عاطفی با دانش آموزان فراموش نشود، افزود: با اینکه تعلیم و تربیت کودکان در این دوره با محوریت خانواده و با مشارکت مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی انجام می‌شود اما کودکستان‌ها بهترین محیط برای یادگیری مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به توانمندسازی مربیان در کودکستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این دوران توانمندسازی مربیان می‌تواند در اثربخش کردن و کیفیت بخشی آموزش‌ها مؤثر باشد و همچنین لذت یادگیری را برای دانش آموزان بیشتر خواهند کرد.

خدابنده به رشد عقلی و بدنی دانش‌آموزان با توجه به مهارت‌های حرکتی در دوران پیش‌دبستانی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آموزش با محوریت بازی موجب لذت بخشی به محیط یادگیری و تخلیه انرژی‌های منفی کودکان شده و آنها را به سازگاری و هنجارمندی می‌رساند.

وی با بیان اینکه عناوینی که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش و تربیت کودکان تا پیش از دبستان را عهده‌دار هستند، زیر نظر آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: کودکانی که دوران کودکی را در پیش دبستانی می‌گذرانند بهتر می‌توانند ارتباطات اجتماعی برقرار کنند و ایجاد فرصت گفتگو با هم سن و سال کودک در این دوره موجب تقویت قوای ذهنی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895364

مهمترین اخبار ایران و جهان: