نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 09:41

پیش‌بینی تولید ۶۵۶ هزار تن گندم در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از پیش‌بینی تولید ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن گندم در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه شیمیایی علیه سن غلات امسال از تاریخ 14 فروردین آغاز شده است اظهار کرد: در مجموع ۵۲ هزار و ۹۱۴ هکتار با سن غلات مبارزه شیمیایی صورت پذیرفته که از این میزان مبارزه با سن غلات در مزارع گندم آبی و دیم معادل ۳۳ هزار و ۱۵۴ هکتار و در مزارع جو ۱۹ هزار و ۷۶۰ هکتار بوده است.

وی گفت: مجموع سطح زیر کشت گندم استان معادل ۴۱۶ هزار و ۷۱۳ هکتار است که از این میزان ۷۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۳۴۴ هزار و ۷۱۳ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن گندم در سطح استان تولید شود در ادامه سطح ابلاغی کشت محصول چغندرقند را نیز معادل ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۵ هزار و ۱۸۴ هکتار کشت شده و سطح سبز این محصول تاکنون معادل ۳ هزار و ۱۱۰ هکتار است.

وی سطح ابلاغی کشت سیب زمینی را ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سیب زمینی تابستانه و ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار سیب زمینی پاییزه دانست و افزود: در مجموع ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی استان است و با توجه به اجرای الگوی کشت در استان نسبت به سال گذشته شاهد 15 درصد کاهش سطح زیر کشت این محصول هستیم.

بهراملو سطح ابلاغی کشت سیر به عنوان یکی از محصولات راهبردی استان را نیز ۴ هزار و ۴۳۸ هکتار و سطح زیر کشت آن را ۳ هزار و ۹۱۷ هکتار عنوان کرد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156820

مهمترین اخبار ایران و جهان: