نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 14:25

ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در تمرچین فراهم شد

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در مرز تمرچین برای میزبانی زائران اربعین گفت: ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در مرز و پایانه مرزی تمرچین فراهم است.

محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از مرز تمرچین در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین، افزود: اکنون ۷۶ موکب در داخل (مسیرهای منتهی به مرز تمرچین) و خارج از کشور (از مرز تمرچین تا عتبات عالیات) آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

وی همچنین از تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: پارکینگ رایگان برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

۳۸ گیت ورود و خروج در مرز تمرچین راه اندازی شده است

استاندار آذربایجان غربی به فعال شدن ۳۸ گیت ورود و خروج برای توقف حداقلی در مرز تمرچین نیز اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز تمرچین تا الحسینیه بغداد و شهر نجف اشرف تدارک دیده شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان اقلیم کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: تمهیدات حداکثری از جمله اختصاص خودروهای عمومی برای جابجایی زائران از تمرچین به سمت عتبات عالیات پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با همت مردم و مسئولان ملی و استانی، شاهد بازگشایی مرز تمرچین در سال گذشته برای تردد زائران اربعین حسینی بودیم، گفت: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند و امسال تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین را از این مرز پیش بینی کرده‌ایم.

مرز تمرچین یکی از امن ترین مرز برای ترد زائران اربعین است

استاندار آذربایجان غربی به فراهم سازی زیرساخت‌های حمل و نقل برای تردد امن زائران در مسیر مرز تمرچین نیز اشاره کرد و افزود: تأمین آب و برق و ارتباطات، امکانات بهداشتی، درمانی و امداد و نجات برای راحتی زائران اربعین پیش بینی شده تا این مرز یکی از امن‌ترین مرزها برای تردد زائرین باشد.

معتمدیان همچنین با پیشنهاد تردد زائران اربعین استان‌های شمال غرب کشور (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و گیلان) از مرز تمرچین، اضافه کرد: زائران کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و کشورهای منطقه قفقاز نیز علاقمند به سفر از این مرز به سمت کربلا هستند.

وی با اعلام اینکه در مبادی ورودی و خروجی مرز تمرچین تمهیدات لازم اندیشیده شده‌، اظهار داشت: تلاش شده با شناسایی نارسایی‌های احتمالی، زائرانی که مرز تمرچین را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، بدون مشکل مسیر خود را تا شهرهای زیارتی نجف و کربلا ادامه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466164

مهمترین اخبار ایران و جهان: