نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 11:51

پیاده روی شیفتگان پیاده روی اربعین امسال برگزار می شود

ارومیه - رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: پیاده روی شیفتگان پیاده روی اربعین امسال بعد از ظهر همزمان با اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ارومیه مثل سال گذشته محل عبور زوار اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام است که از مرز تمرچین به کربلای معلا و پیاده روی اربعین سفر خواهند کرد و لازم است هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد شهر خود را برای استقبال با شکوه از زوّار اربعین امام حسین (ع) آماده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با تاکید بر لزوم آذین بندی مناسب شهر برای اربعین گفت: باید در آستانه اربعین ضمن آذین بندی و سیاه پوش کردن ارومیه، شهر را برای استقبال از زائرین اربعین آماده کنیم و با نصب بنرهای مناسب در سطح شهر و ورودی و خروجی ارومیه فرهنگ علوی و فرهنگ شهر را به مسافرین معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته پیاده روی جاماندگان اربعین برای نخستین بار در ارومیه با مشارکت مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی ارومیه برگزار شد و امسال نیز این راهپیمایی و گردهمایی در قالب شیفتگان پیاده روی اربعین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی افزود: مراسم راهپیمایی اربعین از میدان شهدا بعد از مختصری عزاداری به سمت مزار شهدا برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه آن در کنار مزار شهدا همراه با سخنرانی برگزار می‌شود و در طول مسیر نیز مواکب حسینی از جمله موکب خدمت رسانی اهل سنت، دختران انقلاب و هیئات مذهبی و … برای خدمت به زوار دایر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تاکید کرد: پیاده روی شیفتگان پیاده روی اربعین امسال بعد از ظهر برگزار خواهد شد و قبل از ظهر نیز عزاداری خیابانی در خیابان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و ایستگاه‌ها نیز در همان خیابان دایر خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در ارومیه با مجموعه‌های فرهنگی و دخیل در این راهپیمایی جلسات متعددی جهت هماهنگی برگزار شده است و پیش بینی می‌شود امسال پرشور تر از سال قبل برگزار شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: شنبه پیش رو جلسه شئون فرهنگی برای هماهنگی‌های نهایی این مراسم در تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463564

مهمترین اخبار ایران و جهان: