نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 12:54

پیش‌بینی وقوع بارش در هفته پیشِ رو در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای هفته پیش ِرو شاهد وقوع بارش‌هایی در ابتدا در نیمه شمالی استان و به‌تدریج در سایر نواحی هستیم.

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا اواسط هفته صبح‌ها شاهد آسمانی صاف تا کمی ابری در این استان هستیم و در بعدازظهرها رشد ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش نسبتاً شدید باد طی این مدت افزود: این موضوع سبب خیزش گرد و خاک محلی می‌شود، همچنین طی این مدت صبح‌ها شاهد غبار رقیق هستیم که به تدریج از غلظت آن کاسته می‌شود و آسمان را صاف‌تر نظاره‌گر می‌باشیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی شمالی بیشتر است، همچنین برای بعدازظهرها تا روز دوشنبه در ارتفاعات احتمال وقوع بارش‌های پراکنده وجود دارد.

چراغ‌پور یادآور شد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم بارش‌هایی برای همه استان وجود دارد، دما طی امروز و فردا تفاوت چندانی ندارد و از فردا روند کاهش نسبی و تدریجی را به همراه دارد، اما انتظار خنکی هوا را در حال حاضر نداریم.

وی اضافه کرد: صبح امروز شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش داشته است و خنک‌ترین ایستگاه استان و خنک‌ترین مرکز استان در کشور شد و در گرم‌ترین زمان دما در آن به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: لردگان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان ثبت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426664

مهمترین اخبار ایران و جهان: