نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 17:06

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای آذربایجان شرقی

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی از تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه چهارم اردیبهشت تا روزسه شنبه پنجم اردیبهشت در استان خبر است.

افشین ابراهیمی مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد:نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از روز دوشنبه چهارم اردیبهشت وارد استان شده و تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ادامه خواهد داشت موجب بارش باران بصورت رگبار و رعد و برق و وزش باد گاهی تا شدید در همه نواحی استان خواهد شد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال  آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها  و مسیل‌ها، در نواحی مستعد بارش تگرگ، اختلال در تردد و مه گرفتگی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز و اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد. 

ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

 مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این راستا هواشناسی استان هشدار نارنجی( آمادگی) را صادر کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1165692

مهمترین اخبار ایران و جهان: