نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 15:31

۳۵کرونایی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند

سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه خطر ابتلا به کرونا هنوز از بین نرفته است، گفت: طی یک هفته اخیر ۳۵ کرونایی در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.

کامران قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی یک هفته اخیر یعنی بازه دوم لغایت ۹ فروردین ماه سال جاری ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند، ابراز داشت: با احتساب این آمار تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در حوزه تحت پوشش از زمان شیوع تا کنون به ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه آمارها حاکی از آنکه کرونا هنوز پایان نیافته و خطر ابتلاء همچنان وجود دارد، افزود: از کسانی که علائم مشکوک دارند درخواست داریم طی ایام عید در خانه بمانند و برای حفظ سلامت دوستان و آشنایان از حضور در دورهمی ها به طور جد پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۳۷۹ مورد مثبت بر اساس تست پی. سی. آر در مجموعه تحت پوشش شناسایی شدند، ابراز داشت: کرونا می‌تواند برای سالمندان یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خطرناک باشد لذا استفاده از ماسک هنگام دید و بازدید توصیه می‌شود.

قدس ضمن بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار و ۸۶۶ بیمار به صورت سرپایی شناسایی شدند، تصریح کرد: رعایت قرنطینه و پرهیز از حضور در جمع می‌تواند سلامتی افراد را تضمین کند لذا این بیماران مشکوک به کرونا نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون آمار فوتی‌های کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان صفر بوده است، افزود: خوشبختانه از تعداد مبتلایان به کرونا ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116392

مهمترین اخبار ایران و جهان: