نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 09:42

رطوبت به داد پسته‌های رفسنجان رسید/ فرار از خطر سرمازدگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به کاهش محسوس دما طی شب گذشته و هشدار سرمازدگی، اما به‌دلیل بارندگی‌ها‌ و رطوبت هوا، تا کنون موردی از سرمازدگی پسته‌های شهرستان رفسنجان از سوی کارشناسان ما گزارش نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و خسارت سرمازدگی به محصول پسته این شهرستان اظهار داشت:  

 کارشناسان ما کل شهرستان از نوق، کشکوئیه، کبوترخان و دیگر مناطق را رصد کردند که به‌دلیل رطوبت بالا هنوز آنچه که از سرمازدگی روی درخت اتفاق افتاده باشد را مشاهده نکردند.

علی باقری ادامه داد: نقاطی که پرخطر بوده و سال‌های گذشته زودتر دچار سرمازدگی شده‌اند را هم مشاوران بخش خصوصی هم کارشناسان جهاد رصد کردند اما هیچ موردی از سرمازدگی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تا چند ساعت آینده که هواگرم‌تر می‌شود اثرات سرما بیشتر روی درخت مشاهده شده و نظر نهایی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: اما زمانی که رطوبت بالا باشد سرمازدگی کمتر اتفاق می‌افتد.

 باقری اضافه کرد: تعدادی کشاورز که دماسنج همراه‌ آنان بوده نیز هیچ‌کدام در هیچ نقطه‌ای از شهرستان دمای زیر صفر نشان نداده‌اند.همچنین یخ‌زدگی آب هم در هیچ نقطه‌ای از باغات شهرستان نداشتیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1107492

مهمترین اخبار ایران و جهان: