نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 11:56

شوراها نقش مهمی در نظارت بر ساخت و سازها دارند

آستارا- نماینده آستارا در مجلس با تاکید بر صیانت از حقوق مردم گفت: شوراها نقش مهمی در نظارت بر ساخت و سازها و اجرای طرح هادی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا شامگاه پنجشنبه در مراسم همایش تجلیل از شوراهای برتر شهرستان آستارا اظهار کرد: شوراها یک اصل بر زمین مانده در قانون اساسی بودند که چند دهه اجرا نمی‌شد تا اینکه از دهه ۷۰ دولت وقت این نهاد را برقرار کرد و امروز شاهد دوره ششم شورا هستیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: انتخاب افرادی از جنس خود مردم برای انجام کارهای مردم و همچنین ایجاد ارتباط بین مردم منطقه و مسئولانی که باید خدمت رسانی کنند یکی از دستاوردهای خیلی خوب شوراها است.

وی با اشاره به محدودیت زمین و هجوم افراد غیربومی برای ساخت و ساز در استان‌های شمالی گفت: شوراها در حوزه اجرا برای صیانت از داشته‌های مردم، نظارت بر ساخت و سازها و اجرای طرح‌های هادی نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم ایفا می‌کنند که جای قدردانی دارد.

مرحبا ادامه داد: شوراها نشان دادند اگر کارها را به مردم بسپاریم و به جوانان اعتماد کنیم می‌توانند منشأ خیر و برکت باشند و کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعضای شوراها ممکن است خواسته‌هایی داشته باشند اما مسئله اینجاست که آستارا تافته جدا بافته‌ای از دیگر نقاط کشور نیست، افزود: خیلی از مشکلاتی که اینجا وجود دارد ناشی از قوانین آئین نامه و بخشنامه‌ها و عملکرد مسئولان گذشته است که از قبل برجا مانده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های نیمه کاره و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کارهای بر زمین مانده مانند طرح‌های هادی، اجرای ماده ۴، بهسازی معابر، زیرساخت‌های آب راه و برق و تعارض با منابع طبیعی مشکلاتی است که وجود دارد اما تلاش شد تا جایی که امکانات اجازه می‌داد کارهایی صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی راهداری و بنیاد مسکن در روستاها از محل اعتبارهای در اختیار نمایندگان گفت: مجلس و دولت در چند سال گذشته تحت تأثیر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار داشتند و از این رو بسیاری از اعتبارها به حوزه سلامت و درمان اختصاص داده شد، با این وجود تلاش شد تا جای ممکن کارهای خوبی صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190004

مهمترین اخبار ایران و جهان: