نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:22

شرایط شهرستان‌ شدن «جعفرآباد» مهیا شده است

اردبیل- نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: بسترهای لازم و قانونی برای شهرستان شدن جعفرآباد فراهم شده و امیدواریم در سال‌جاری مژده خوبی را به اهالی بدهیم.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا ۲ ماه آینده وزارت کشور قرار است نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام کرده تا بزرگترین بخش کشور، جعفرآباد به شهرستان تبدیل شود.

وی جمعیت ۱۵۰ هزار نفری این بخش را یادآور شد و تصریح کرد: بخش عظیمی از جمعیت ساکن در جعفرآباد را عشایر غیرتمند تشکیل می‌دهد که از قدیم‌الایام این شهر به نام «قشلاق دشت» نیز معروف بوده است.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی به برگزاری شایسته و مناسب جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد اشاره کرد و گفت: این شهرستان میزبانی سرافراز برای جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر بوده که علاوه بر مشارکت ۶ استان عشایری کشور، از عشایر منتخب کشورهای عضو اکو نیز در این رویداد حاضر شده بودند.

جهانگیرزاده افزود: امیدواریم انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصتی استثنایی مهیا کند تا تمام مناطق استان اردبیل معرفی شده و فضا و بستر سرمایه‌گذاری‌های مولد در همه مناطق این خطه فراهم آید.

وی به ویژگی‌های منحصر به فرد دشت مغان با تولید محصولات متنوع کشاورزی و ضرورت توسعه گردشگری کشاورزی را با تنوع تولید و عرضه محصولات یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که امیدواریم با معرفی طرح‌های مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری بتوان جذب سرمایه‌گذاران را به شایستگی انجام داد.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از سازمان جهاد کشاورزی و امورعشایری خواست تا در کوتاه‌ترین زمان دغدغه جامعه عشایری به ویژه تأمین نهاده‌ها را انجام داده و با توجه به شرایط خشکسالی بیش از این فعالان این حوزه را چشم انتظار نگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177504

مهمترین اخبار ایران و جهان: