نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:08

وظایف کمیته‎‌های قرارگاه جهاد سازندگی سمنان مشخص شد

وظایف کمیته‎‌های قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان به منظور احصای لیست پروژه‌های قابل اجرا از محل ظرفیت بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دومین جلسه قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان ظهر امروز به ریاست محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه به منظور احصای لیست پروژه‌های قابل اجرا از محل ظرفیت بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی، مقرر شد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در قالب کمیته‌های هشت‌گانه نسبت به پیگیری و ارائه جزئیات دقیق همراه با برآورد ریالی پروژه‌های مرتبط با فعالیت دستگاه (با رعایت موارد قانونی) به معاونت امور عمرانی اقدام کنند.

کمیته راه با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همکاری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان و امور عشایری در مورد احداث و اصلاح راه‌های روستایی و عشایری پیگیری کنند.

کمیته آب با محوریت شرکت آب و فاضلاب استان و همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان در طرح‌های تأمین، ذخیره و انتقال آب شرب روستایی بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کارگروه بهداشت و درمان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، اداره کل بهزیستی در مورد پروژه‌های مربوط به خانه‌های بهداشت، مرکز جامع سلامت، مراکز ارائه خدمات حمایتی و توان‌بخشی و.... در مناطق محروم اقدام کنند.

کارگروه حاشیه‌نشینی با محوریت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده و دستگاه‌های مرتبط در مورد پروژه‌های محرومیت‌زدایی در بازآفرینی شهری و محلات تعریف شده از منظر حاشیه‌نشینی پیگیری لازم صورت گیرد.

کارگروه مدارس با محوریت اداره کل توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس و همکاری اداره کل آموزش و پرورش پروژه‌های تعمیر، تجهیز، زیباسازی و بازسازی فضاهای آموزشی اقدامات لازم را معمول کنند.

کارگروه آبخیز تا جالیز با محوریت سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مورد پروژه‌های مهار و کنترل سیلاب، تأمین، ذخیره و انتقال آب کشاورزی، بهسازی جاده دسترسی بین مزارع، نگهداری مزارع و باغات تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

کمیته اشتغال با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری دفتر هماهنگی امور اقتصادی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جهت ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم اقدام کنند.

کمیته مسکن با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و همکاری اداره کل راه و شهرسازی شرق و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح‌های آماده‌سازی زمین در شهرهای کوچک، احداث واحدهای طرح جهش ملی مسکن، تعمیرات و بازسازی تأسیسات عمومی (مساجد، پارک‌ها و...) پیگیری کنند.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نسبت به پیگیری وضعیت تأمین و تخصیص اعتبارات ویژه مناطق محروم از محل منابع مرتبط در بخش‌های مختلف از دفاتر بخشی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284704

مهمترین اخبار ایران و جهان: