نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:42

۷۰۷ داوطلب دیری در کنکور سراسری شرکت می‌کنند

بوشهر- مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر از شرکت ۷۰۷ داوطلب کنکور سراسری در شهرستان دیر در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر، با بیان اینکه کنکور یک رقابت بین المللی است و همه نهادها برای برگزاری مطلوب آن باید تلاش کنند، اظهار داشت: ۷۰۷ داوطلب کنکور سراسری در سه حوزه امتحانی در شهرستان دیر در تیرماه سال جاری به رقابت می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر خواستار تعمیر وسایل سرمایشی مراکز برگزاری کنکور با همکاری دستگاه‌ها شد و افزود: مسیر دسترسی به سالن شهدای دانش آموز که یکی از محل‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری است نیاز به سنگ فرش دارد و انتظار داریم شهرداری دیر در این زمینه همکاری کند.

ساماندهی ۱۳ پایگاه اوقات فراغت

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، افزود: هفت پایگاه اوقات فراغت در حوزه معاونت پرورشی شامل مدارس فروغ اندیشه (دیر)، صبا (دوراهک)، رازی (روستای اُلی شمالی)، کوثر (بردستان) و حاج قاسم سلیمانی (دوراهک) تاکنون ساماندهی شده است.

جهانگیری بیان کرد: همچنین در حوزه معاونت آموزشی نیز ۶ پایگاه شامل مدارس مائده، سوره، فروغ اندیشه، بنت الهدی، شهید اندرز و نخبگان تعیین شده است.

وی تاکید کرد: در این پایگاه‌های اوقات فراغت باید برنامه‌هایی جذاب، پرنشاط و امیدآفرین که ایمان را در دل و قلب نوجوانان و جوانان می‌پروراند، برگزار شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر خواستار نظارت دقیق بر کلاس‌های اوقات فراغت و استفاده از مربیان متعهد و مجرب و دارای تعهد اخلاقی و دینی شد و افزود: این نسل سرمایه و آینده کشور است و اگر برنامه ریزی درستی برای آنها نداشته باشیم، دیگران برای آنها برنامه ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به طرح شهید خرازی، عنوان کرد: استفاده از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش برای والدین و دانش آموزان در تابستان نیز ادامه دارد.

جهانگیری یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و زیارت اولی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282492

مهمترین اخبار ایران و جهان: