نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 22:31

رشد ۸ درصدی پرونده‌های محاکم خانواده در کرمان

کرمان- رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به این مطلب که طی سال قبل ۱۴ هزار و ۳۰۰ پرونده در محاکم خانواده رسیدگی شده است گفت: ورودی پرونده ها در محاکم خانواده ۸درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۰ پرونده در محاکم خانواده رسیدگی شده است، گفت: اگر چه ورودی پرونده در سطح استان افزایش نداشته، ورودی پرونده‌ها در محاکم خانواده هشت درصد افزایش داشته است.

اکبر مختاری، افزود: پرونده‌های طلاق توافقی ۶۴ درصد افزایش ورودی را داشته ایم که این میزان بالای ورودی پرونده نشان می هد که ثبات لازم در حوزه خانواده‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر نشان می‌دهد در حوزه خانواده جای کار مسائل فرهنگی را دارد.

وی یادآور شد: از مجموع ۶۴ هزار و ۱۰۴ پرونده وارده به محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان طی سال گذشته، ۵۸ هزار و ۳۶۵ پرونده مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته است.

او ضمن تاکید بر این مطلب که تعداد ۶۴ هزار فقره پرونده نسبت به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر کرمان، آمار قابل توجهی است، ادامه داد: میزان ابلاغ الکترونیک در محاکم شهرستان کرمان ۹۲ درصد است که این مهم یکی از خدمات قوه قضائیه به مردم به شمار می‌رود.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان به وظایف قوه قضائیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: رسیدگی به دعاوی و صدور رأی، حفظ و احیای حقوق عامه، پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی تعقیب و مجازات مجرمان از جمله وظایف قوه قضائیه به شمار می‌رود.

مختاری ضمن اشاره به این مطلب که عمده کارکرد قوه قضائیه رسیدگی به دعاوی مردم و صدور حکم است، اظهارداشت: ۵ مجتمع قضائی حقوقی، خانواده، رسیدگی به جرایم اقتصادی، انقلاب و تصادفات در شهرستان کرمان فعال هستند و ۴۲ شعبه دادگاه به دعاوی مردم رسیدگی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313948

مهمترین اخبار ایران و جهان: