نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:35

حضور کاروان سلامت هلا احمر در روستاهای ایجرود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کاروان سلامت شهرستان ایجرود بیش از 160 نفر از اهالی قوشچی، بهمن و قادرلو را به ارزش بیش از یک میلیارد و 702 میلیون ریال از محل کمک‌های خیرین رایگان ویزیت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار کرد: کاروان سلامت هلال احمر ایجرود با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستای قوشچی اقدام به ویزیت رایگان کرد و اهالی روستاهای قادرلو و بهمن نیز با مراجعه به این روستا از این خدمات استفاده کردند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: حمایت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری یکی از اهداف هلال احمر محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: ارائه خدمات هلال احمر در طرح کاروان‌های سلامت و اجرای چندین برنامه در قالب این برنامه با استفاده از توان و ظرفیت پزشکان داوطلب و کمک‌های خیرین و نیکوکاران وظیفه‌ای فوق وظایف سازمانی هلال احمر به شمار می‌رود که در راستای ارتقای سلامت  در روستاهای محروم انجام می‌شود. 

هاشمی ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی، دندانپزشک، کارشناس ارتز و پروتز، روانشناس، دو کارشناس مامایی، خدمات پرستاری، ارائه داروی رایگان، به ساکنان این روستاها را از جمله خدمات این کاروان به مراجعه کنندگان اعلام کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه 92 قلم داروی رایگان به ارزش یک میلیارد و 220 میلیون ریال به بیماران مراجعه کننده به پزشکان این کاروان ارائه شد، ادامه داد: بیش از 30 نفر از جوانان و افراد سالخورده توسط کارشناس ارتز و پروتز معاینه فیزیکی شدند. 

وی به فعالیت کارشناس روانشناس در این کاروان اشاره کرد و گفت: این کارشناس نیز اقدام به ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج  و پس از ازدواج کرده و اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت را برای مراجعه کنندگان تبیین کرد. 

هاشمی به طرح نیابت اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح با خانواده یکی از شهدای روستای قوشچی دیداری برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: علاوه بر خدمات درمانی ارائه شده، واحد جوانان نیز اقدام به برپایی فضای دوستدار کودک برای کودکان و دانش‌آموزان همراه با برنامه‌های متنوع مسابقه نقاشی، بازی‌های شاد و فکری کرد.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات کاروان سلامت به هموطنان در روستاهای کم برخوردار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت و درمان ایجرود و شهر حلب انجام شد. 

گفتی است، روستای قوشچی در 85 کیلومتری مرکز استان قرار دارد که فاقد خانه بهداشت است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349648

مهمترین اخبار ایران و جهان: