نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:15

تفویض اختیار به مدیران مناطق شهرداری اصفهان برای پرونده‌های بلاتکلیف کمیسیون ماده ۱۰۰

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح‌ها و لوایح بررسی شده در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به لوایح بررسی شده در نود و یکمین جلسه شورا اظهار داشت: لایحه نخست، مربوط به تفویض اختیار شهردار اصفهان به مدیران مناطق بود که بتوانند بندهای اجرایی بند ت تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۲ را اجرایی کنند. 

وی با یادآوری اینکه امروز با مسأله جدی در خصوص آرا قطعی تخریب غیرقابل اجرا صادر شده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ روبرو هستیم که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است، افزود: با تدبیری که صورت گرفت، در مواردی که اصول ساختمانی، فنی و بهداشتی را رعایت کنند، در چارچوب مصوب و ابلاغی از سوی وزارت کشور، این امکان وجود دارد که آراء تخریب تبدیل به جریمه شود که مهلت زمانی برای آن تامین شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم پرونده‌ها و گره‌گشایی که می‌تواند از پرونده‌های منتهی به سال ۱۴۰۰ که رأی قطعی تخریب دارند انجام بدهد، لازم بود در یک بازه زمانی کوتاه در همه مناطق شهری کمیته‌های مربوط شکل بگیرد تا پرونده‌ها تعیین تکلیف شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز بود اختیارات تصمیم گیری از جانب شهردار به مدیران مناطق تفویض شود که با لایحه امروز و موافقت شورا با اصل و دو فوریت آن، مدیران مناطق شهرداری می‌توانند فرآیند آغاز شده را ادامه بدهند تا بخش زیادی از پرونده‌های بلاتکلیف دارای رأی تخریب قطعی در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، تا چند ماه آینده تعیین تکلیف شود.

وی با اعلام اینکه امروز همچنین روند بررسی لایحه دو فوریتی اجازه انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از جانب شهرداری با تضمین ۵۰ درصدی اصل و سود توسط دولت را داشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت قانون بودجه ۱۴۰۲ برای انتشار بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصدی دولت، امیدواریم موافقت شورا با دو فوریت و اصل لایحه، زمینه ساز تأمین بخش قابل توجهی از هزینه‌های قطار شهری در سال جاری باشد.

صالحی با اشاره به تکمیل لایحه اهدای سه جایزه نقدی به بخش مدیریت شهری جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: مصوبه قبلی شورا با توجه به استقبال فعالان حوزه دانش بنیان نیاز به ارتقا داشت و شورا با اهدا ۴ جایزه به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان به طرح‌های برگزیده بخش مدیریت شهری این جشنواره موافقت کرد. امیدواریم دستاوردهای این طرح‌های خوب علمی و پژوهشی در مدیریت شهری جاری و ساری شود.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292548

مهمترین اخبار ایران و جهان: