نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 21:06

اجرای طرح سهیم (سمن هم یار محرومان) در منطقه وکیل آباد ارومیه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: طرح سهیم(سمن هم یار محرومان) در منطقه حاجی پیرلوی ارومیه طی روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه امسال در مرکز خدمات جامع سلامت وکیل آباد اجرا می‌شود .

 علی افشانی مدیرروابط عمومی دانشگاه علم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ارومیه، از اجرای طرح سهیم(سمن هم یار محرومان) در منطقه وکیل آباد خبر داد و اظهار داشت:طرح سهیم(سمن هم یار محرومان) در منطقه حاجی پیرلوی ارومیه طی روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه  امسال در مرکز خدمات جامع سلامت وکیل آباد اجرا می‌شود .

وی با بیان اینکه تمام اقدامات و خدمات ارائه شده در طرح سهیم به صورت رایگان خواهد بود گفت: خدمات ارائه شده در طرح ،خدمات پزشکی عمومی و تخصصی زنان، قلب و عروق، داخلی، کودکان و گوارش،  روانشناس و نیز خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده دیگر در این طرح خاطرنشان کرد: انجام تست غربالگری HIV، انجام BMI و تست قند خون، صدور کارت اهدای عضو،عضو پذیری از مددجویان جهت پذیرش دائمی در سازمان‌های مردم نهاد عرصه سلامت ، برگزاری کارگاه های بهداشت و سلامت زنان، پیشگیری از دیابت، پیشگیری از دخانیات، هنر زندگی شاد از دیگر برنامه‌های این طرح است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ارومیه با اشاره به مشارکت سازمان ها و نهاد در طرح سهیم عنوان کرد: طرح سهیم(سمن هم یار محرومان) به همت مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان ارومیه و مشارکت استانداری ، فرمانداری ارومیه ،  15 سازمان مردم نهاد عرصه سلامت ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان و همچنین جمعی از اهالی منطقه انجام می‌شود.

افشانی با اشاره به اینکه اجرای چنین برنامه های در راستای محرومیت زدایی است گفت:  این برنامه هر 2 ماه یکبار در مناطق حاشیه شهر و روستاهای محروم برگزار می‌شود.

وی با اشاره  سازمان های مردم نهاد سلامت دخیل در این طرح گفت:انجمن ارتقاء سلامت همگانی استان،انجمن مادر و کودک استان،موسسه خیریه بیمارستانی حضرت سیدالشهداء (ع)،موسسه خیریه بیمارستانی آیت اله طالقانی و موسسه خیریه بیمارستانی رازی، انجمن روبان مهریار قرمز استان، انجمن سلیاک استان، موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به صرع و ناتوانی های ذهنی،جسمی و حرکتی استان، انجمن پیشگیری از استعمال دخانیات استان، انجمن دیابت ایران شعبه شهرستان ارومیه، موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا شعبه شهرستان ارومیه، مجمع خیرین سلامت شعبه استان، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان شهرستان ارومیه، انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه استان، موسسه بامداد امید صبا در این طرح مشارک دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1367092

مهمترین اخبار ایران و جهان: