نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 18:50

برپایی کارگاه احیای رشته دارایی بافی و نمونه‌سازی در لاهیجان

لاهیجان- سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی میراث فرهنگی گیلان گفت: کارگاه آموزشی احیای رشته دارایی بافی و نمونه‌سازی محصولات بامبو در لیالستان لاهیجان برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خانعلی‌نژاد بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه آموزش رشته دارایی بافی در خانه صنایع‌دستی لیالستان لاهیجان اظهار کرد: یکی از مأموریت‌ها و برنامه‌های راهبردی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گیلان، احیای رشته‌های منسوخ شده در استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنایع دستی گیلان افزود: احیای رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه دارایی بافی در استان بیش از نیم قرن است که به فراموشی سپرده شده است، گفت: احیای هنر و رشته قدیمی دارایی بافی یکی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی گیلان است.

خانعلی نژاد با اشاره به اختصاص اعتبار ۳ میلیارد ریالی برای احیای دارایی بافی در لاهیجان، اضافه کرد: به همت کمیته و برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان و تخصیص اعتبار حدود ۳ میلیارد ریال، احیای رشته دارایی بافی در لاهیجان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی احیای رشته دارایی بافی و نمونه‌سازی محصولات بامبو از سوی واحد آموزش، و توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در خانه صنایع‌دستی لیالستان لاهیجان برگزار شد.

سرپرست معاونت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به استقبال خوب از کارگاه آموزشی دارایی بافی در لاهیجان اضافه کرد: در این دوره آموزشی، حدود ۲۱ هنرمند برای آموزش‌های عمومی و تخصصی در دو رشته فوق حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442348

مهمترین اخبار ایران و جهان: