نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:50

دشمن به دنبال ناامن سازی خلیج فارس است

قزوین- امام جمعه آوج گفت: تمام تلاش دشمن مبتنی بر ایران هراسی در منطقه و در نهایت نا امن سازی خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج با بیان اینکه یکی از پیام‌های عاشورا غیرت دینی است، اظهار کرد: دفاع از وطن و دین و ناموس از جمله مصادیق داشتن غیرت دینی است.

وی افزود: اگر در جامعه واجب دینی فراموش شود به غیرت دینی انسان‌ها بر می‌خورد و باید نسبت به آن احساس تکلیف می‌کنند.

امام جمعه آوج با تاکید بر اینکه کسی که پیرو دین است نباید اجازه بدهد که با دین او بازی شود، اضافه کرد: انسان مؤمن و دین مدار همچون امام حسین (ع) و شهدا باید از جان و مال و یاران خود بگذرد تا از دین خود دفاع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی ادامه داد: رفع نیازهای مردم در این سفر و البته در حد توان باید در دستور کار مردم قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: مؤمنین و مومنات برای تأمین داروهای مورد نیاز در این همایش بزرگ دینی و سیاسی، اربعین حسینی، جمعیت هلال احمر را یاری نمایند.

وی با بیان اینکه از هفته آینده فعالیت موکب شهر آوج آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این موکب یکی از افتخارات شهرستان و استان است و لازم است دقت و تلاش کنیم تا خادمان خوبی برای زائران عزیز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

امام جمعه آوج با اشاره به فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک ادامه داد: باید در این زمینه تلاش کنیم تا به اقتصاد جامعه کمک کنیم و یکی از راه‌های توسعه کشور توسعه صنایع کوچک در جای جای این مملکت است.

وی با اشاره به تحرکات آمریکا در خلیج فارس عنوان کرد: رزمایش جمهوری اسلامی و سلاح‌هایی که در این رزمایش به کار رفت نشانه قدرت و بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: تمام تلاش دشمن مبتنی بر ایران هراسی در منطقه و در نهایت نا امن سازی خلیج فارس است اما جمهوری اسلامی برای همسایگان خود همیشه آرامش را خواسته و تلاش دشمن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437004

مهمترین اخبار ایران و جهان: