نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:43

جان‌فدا| 3 فصل زندگی «حاج قاسم» از زبان امام جمعه سمنان/ مطیعی: مکتب شهید سلیمانی ترویج شود

امام جمعه سمنان گفت: مکتب شهید سلیمانی امروز باید بیش از همیشه در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی فرمودند این شهید، فقط یک شهید نیست و به چشم یک مکتب درس‌آموز باید به ایشان نگاه کنیم و این مسأله مهمی است که امروز باید مکتب شهید سلیمانی در جامعه ترویج شود.

وی تصریح کرد: سردار دل‌ها به معنای واقعی کلمه محبوب قلوب هستند و امروز عکس‌های این شهید والامقام در سراسر کشور و حتی در خارج از مرزهای ایران اسلامی دیده می‌شود.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: شهید سلیمانی، خودش یک مکتب متعالی است و همه باید از این الگوی اثربخش استفاده کنند.

مطیعی بیان کرد: راه و روش شهید سلیمانی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا پس از آن همواره الگویی برای آموختن است. خدمات این شهید وارسته به انقلاب، اسلام و ملت ایران و تمام مردم آزادی‌خواه منطقه هرگز فراموش نخواهد شد.

وی گفت: شهید سلیمانی با تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه خود، مقاومت اسلامی را تقویت کرد و الگوی بسیاری از مردم منطقه شد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: زندگی شهید سلیمانی چند فصل مهم دارد که باید به آن توجه داشت. در فصل نخست زندگی این مرد بزرگ، شهید حاج قاسم سلیمانی در خودسازی فردی تمام تلاشش را به کار گرفت.

مطیعی بیان کرد: همه فعالیت‌های این شهید عزیز در راستای جلب رضایت خداوند متعال بود و او برای دیده شدن کار نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: بخش دوم زندگی شهید سلیمانی که بسیار اهمیت دارد، اتصال او به ولایت بود و همواره در رکاب ولایت و با ولایت‌پذیری تلاش می‌کرد. این شهید والامقام به معنای واقعی کلمه، ولایتمدار و مطیع امر ولایت بود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: ارتباط با مردم بخش دیگری از زندگی شهید سلیمانی بود. او همواره در میان جامعه حضور می‌یافت و از همین رو، در قلوب مردم جای داشت و تشییع پیکر باشکوه او این را نشان می‌دهد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 944148

مهمترین اخبار ایران و جهان: