نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 10:26

اهتمام نخست وزیر عراق باعث رفع مشکلات راه آهن شلمچه - بصره شد

اهواز - معاون اول رئیس جمهور گفت: اهتمام نخست وزیر عراق باعث شد مشکلات ساخت راه آهن شلمچه - بصره مرتفع شد و امروز روند اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر پیش از ظهر امروز شنبه در ابتدای ورود خود به فرودگاه آبادان به منظور شرکت در مراسم آغاز رسمی ساخت خط آهن شلمچه – بصره اظهار کرد: شروع به کار خط ریلی شلمچه به بصره که سابقه بیش از ۴۰ سال دارد، متأسفانه سال‌ها اقدامی در این خصوص انجام نشد گرچه چندین نوبت اراده بر انجام این پروژه بود اما به دلیل موانع مختلف این کار انجام نشد.

وی افزود: خوشبختانه با تصمیمی که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق به صورت مشترک گرفته شد و اهتمامی که نخست وزیر عراق داشت، مشکلات اجرایی این پروژه رفع شد و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.

مخبر بیان کرد: امروز همچنین در بازدید از مرز شلمچه و مهران با زوار دیدار خواهیم داشت. با توجه به مشکلات سال گذشته دولت خوشبختانه امسال زیرساخت‌های وسیعی تدارک دید و کارهای مهمی در کلیه مرزها انجام شد البته دولت و مردم عراق نیز همکاری خوبی داشتند و تردد روان زائران حاصل این رویکرد بوده است.

عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره، امروز (شنبه) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر عراق در نقطه صفر مرزی آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480804

مهمترین اخبار ایران و جهان: