نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 16:00

۲۵۰نفر کادر درمان هرمزگان در مرزها به زائران اربعین خدمات می‌دهند

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۵۰ نیروی کادر بهداشت و درمان با حضور در مرزهای مشرف به کربلا و نجف خدمات رسانی به زائران را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی جاویدان بیان داشت: هشت درمانگاه از استان هرمزگان شامل درمانگاه انصارالمهدی قشم، قمربی هاشم میناب، عبدالحمید سالاری حاجی‌آباد، علی اکبر رودان در کربلا و همچنین ۲ تیم درمانی موکب شهید عراقی زاده در سه مکان ناصریه نجف، عمود ۴۷۱ بین راه نجف و کربلا و در محل کربلای معلی یک درمانگاه اصلی به همراه یک درمانگاه طب سنتی برپا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی و تمهیدات دارویی لازم جهت خدمات درمانی به زائرین اربعین انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین مراجعان زائران به موکب‌های سلامت به دلیل بیماری‌های اسهال، استفراغ، گرمازدگی، گرفتگی عضلانی، تاول پا، عرق سوز و از این نوع آسیب‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با بیان اینکه همچنین ۶۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای شهری و بین شهری در استان خدمات به زائران ارائه می‌دهند، تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های مسیر اعزام زائران اربعین حسینی در هرمزگان از ۲۷ مردادماه امسال تا ۲۰ شهریورماه جاری به صورت آماده باش بوده و خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

جاودان از اعزام ۱۶ نیروی درمانی اورژانس از هرمزگان به مرز شلمچه جهت ارائه خدمات درمانی، افزود: در مرز شلمچه ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران اربعین مستقر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469748

مهمترین اخبار ایران و جهان: